شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

بهترين دانشگاههاي ترکيه براي پزشکي

۳ بازديد

بهترین دانشگاههای ترکیه برای پزشکی

b4_5gyi.jpg

بهترین دانشگاههای پزشکی ترکیه

بهترین دانشگاههای پزشکی ترکیه

حرفه پزشکی در دنیا و نیز در ترکیه یکی از معتبرترین شغل هاست. قبولی و  تحصیل در ترکیه در رشته ی پزشکی که رویای بسیاری از دانشجویان است، کاری دشوار است. دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در ترکیه را دارند، باید بتوانند در آزمون های ورودی دانشگاه ها نمرات بالایی را کسب کنند. رشته پزشکی علاوه بر دانشگاه های دولتی در بعضی از دانشگاه های خصوصی نیز موجود است اما پذیرش در این دانشگاه ها نیز نیازمند کسب نمرات بالا می باشد.
دانشجویانی که واجد شرایط برای تحصیل در رشته پزشکی باشند، پس از یک دوره تحصیلی شش ساله عنوان پزشک عمومی را دریافت می کنند. در این مقاله از سایت پروان آکادمی قصد داریم به این موضوع و معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه بپردازیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

 

دانشگاه های معتبر پزشکی در ترکیه

  • دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه دانشگاهی دولتی است که در شهر آنکارا واقع شده و از نظر عملکرد تحصیلی، رتبه برتر دانشگاهی را در ترکیه به خود اختصاص داده است. این دانشگاه با استانداردهای بین المللی بالا در بین دانشگاه های جهانی ترکیه در رتبه چهارم قرار دارد. به همین ترتیب، دانشکده پزشکی آن در پارامترهای US News برای پزشکی بالینی امتیاز بالایی داشه و نیز رتبه 5 را در همکاری بین المللی پزشکی بالینی دارد.

 

  • دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول از برترین دانشگاه های پزشکی ترکیه، یک موسسه دولتی برجسته و قدیمی ترین و باسابقه ترین دانشگاه ترکیه می باشد که در استانبول مستقر است. دانشکده پزشکی دانشگاه استانبول در سال ???? تاسیس شده است. این دانشگاه، بر اساس شاخص های US News در زمینه همکاری های بین المللی پزشکی جراحی در رتبه 7 قرار دارد.

 

بهترین دانشگاههای پزشکی ترکیه

 

  • دانشگاه آنکارا

دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا در سال ???? تاسیس شد و به عنوان اولین دانشکده پزشکی ترکیه مشهور است. در دانشگاه آنکارا رشته پزشکی به هر دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود. دانشگاه آنکارا همچنین چندین برنامه بین المللی از جمله برنامه های اراسموس و مولانا را برای دانشجویان پزشکی خود ارائه می دهد.

 

  • دانشگاه اژه

دانشکده پزشکی دانشگاه اژه در ترکیه با بیش از نیم قرن سابقه، یکی از قدیمی ترین و برترین دانشگاه های پزشکی ترکیه است. هدف آن آموزش محققان و مولدانی است که نسبت به واقعیت های کشور و جهان حساس هستند. این دانشگاه دولتی در شهر ازمیر واقع شده است.
رشته های پزشکی این دانشگاه در سه بخش علوم پزشکی پایه، علوم پزشکی بالینی و علوم پزشکی جراحی دسته بندی می شوند. پزشکی بالینی آن یکی از بهترین های منطقه محسوب می شود. در حال حاضر، دانشگاه اژه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهانی در آسیا مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس US News، این کشور در بین موسسات مختلف ترکیه رتبه 16 را دارد.

 

  • دانشگاه مارمارا

دانشگاه مارمارا با سابقه ای طولانی، با حدود ???? هیئت علمی و بیش از ?? هزار دانشجو از موسسات عالی برجسته ایست که در شهر استانبول قرار گرفته است. رشته پزشکی در این دانشگاه به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می شود. این دانشکده همچنین به دلیل تحقیقات پزشکی بالینی با رتبه ?? در منطقه، شناخته شده است. شما عزیزان جهت دریافت پکیج آموزش زبان ترکی می توانید وارد سایت پروان آکادمی شوید.

 

  • دانشگاه دوکوز ایلول

دانشگاه دوکوز ایلول یک موسسه نسبتاً تازه تاسیس است که تاریخ تاسیس آن به سال ???? برمی گردد. این دانشگاه مستقر در ازمیر با ?? دانشکده خود از جمله دانشکده پزشکی، معروف است. دانشکده پزشکی به همراه سایر دانشکده های علوم پزشکی در پردیس ?nciralt? مستقر است. فارغ از پرورش دانش آموختگان برجسته، این دانشکده اولین دانشکده ای بود که در سال 1997 از روش یادگیری مبتنی بر مسئله استفاده کرد.

 

بهترین دانشگاههای پزشکی ترکیه

 

سخن نهایی درباره بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه

پزشکی در ترکیه در سطح بین المللی بسیار مورد توجه است. بسیاری از دانشگاه های ترکیه دارای رتبه بالایی در سطح بین المللی هستند و شهرت جهانی دارند.بیشتر دانشگاههای ترکیه به زبانهایی غیر از زبان ترکی مانند انگلیسی تدریس می کنند و روش تدریس آنها مانند دانشگاههای آمریکا و اروپا است، بنابراین بسیاری از دانشجویان خارجی این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند.
شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت و تحصیل رشته پزشکی در ترکیه و همچنین تهیه پکیج های آموزش زبان ترکی می توانید وارد سایت پروان آکادمی شده و از خدمات این مرکز بهره مند گردید.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.