سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

قاپ بازي

۷۰ بازديد

قاپ بازي

قاپ بازي يا قاب بازي يك بازي قديمي است كه به وسيله قاپ يا همان قاب انجام ميشده است. قاپ استخوان مچ پاي گوسفند است كه تناسب سطح هاي آن به شكل معكب مستطيل مي باشد (شبيه يك قوطي كبريت) كه البته آن را بجول، بژول و يا بچول نيز ناميده اند. شكل قاپ موجب بوجود آمدن شش سطح مي گردد كه پس از پرتاب امكان ايستادن قاپ روي چهار سطح امكانپذير مي باشد.

دو سطح بزرگاسم سطحي كه كه بر آمدگي دارد جيك (جك) و نام سطح مقابل آن پك (پوك) است.

دو سطح كوچك باريككه يكي اسب (آلچي) و ديگري خر (تختان) است.

دو سطح گوژ (محدب): هنگامي كه قاپ را به روي زمين پرت كنند به دليل شكل اين سطح ها نمي‌توانند بر روي انتهاي گوژ خود بايستد.

از نظر نسبت شانس سطوح مختلف امكان قرار گرفتن بر روي دو سطح جيك و پك زياد است و پس از آن شانس ايستادن بر روي سطح اسب و خر بيشتر مي باشد.

عمولاً قاپ بازان كهنه كار با استفاده از سه قاب به انجام بازي مي پرداختند كه آن را سه قاپ يا سه قاب بازي ناميده بودند، چنانچه در توضيحات نام مجله نيز آمده است ابوالفرج محمدبن عبيدالله در سه قاپ مهارت بالايي داشته است و از آن در قمار بهره مي برده است.

در تهران قديم اين بازي با سه قاپ و در شهرستان‌ها با چهار قاپ بازي مي‌شده‌ است، قاپ بازي در ايران مخصوص بعضي از مردان جامعه بوده و بازيكنان در خرابه‌ها يا دور از انظار عمومي مردم بازي مي‌كردند ولي باستان شناسان در محوطه باستاني گوهر تپه مازندران كه بين پنج تا سه هزار سال سابقه دارد و مربوط به جامعه اي شهري با طبقات بالا ميباشد كه آثار آن در سايت موزه گوهر تپه نگهداري مي‌شود. در يافته هاي باستان شناسي ديگري از درون گور زني مربوط به قرن دوم قبل از ميلاد يك قرني (ساز رايج در مازندران) و از درون گوري ديگر كه آن هم متعلق به يك زن بوده است، ششصد قاپ پاچه گوسفند براي قاپ بازي كه امروز هم در بين تركمن‌ هاي منطقه نيز بازي مي‌شود را كشف كردند و اين حاكي از رواج يا ارتباط قاپ بازي با زنان در آن منطقه داشته‌ است.

نوعي از اين بازي در يونان و رم باستان نيز رواج داشته است، همچنين در اسپانيا نيز شكلي از قاپ بازي مشابه آنچه در قاپ بازي ايراني به اسم شاه (Rey) مرسوم بوده رواج داشته است، از طرفي تنديس‌ها و نقاشي‌هاي بجا مانده از يونان و رم باستان و اروپاي پيش و پس از رنسانس نشان مي‌دهد كه قاپ بازي علاوه بر مردان در بين زنان هم رايج بوده‌است. اگرچه در رم و يونان باستان نيز از استخوان قاپ گوسفند و بز براي بازي استفاده مي‌كرده اند اما به مرور استفاده از قاب‌هاي ساخته شده از طلا، نقره، برنج، برنز، عاج، سنگ‌هاي قيمتي، چوب، شيشه و مواد ديگر هم رواج يافته است. همچنين يافته نشان مي دهد در اوايل قرن بيستم قاب بازي با استخوان‌هاي طبيعي گوسفند كه آن را در آب جوش با جوهر و رنگ‌هاي ديگر به صورت الوان در مي‌آوردند در بين بچه‌هاي استراليايي بسيار رايج بوده اما از سال ???? نمونه‌هاي پلاستيكي رواج پيدا كرده است. با گذشت زمان و با توجه به اينكه از شش سطح قاپ فقط چهار سطح ان قابليت ايستادن را داشت به مرور قاپ بصورت طاس/تاس‌هاي امروزي تغير شكل يافت كه هر شش سطح قابليت نمايش نتيجه و شماره ‌گذاري دارد و همچنان در كازينوها و بخصوص در بازي تاس مورد استفاده قرار مي گيرد.

زكريا هاشمي نيز در سال ???? فيلمي به نام «سه قاپ» را كارگرداني كرده‌است كه به اين موضوع اشاره دارد.

 

 

 

 

 

به نظر مي آيد كه اين بازي در قبل از دوران صفويان متداول نبوده‌ است و با در نظر گرفتن آنكه انواع بازي هاي مبتني بر كارت در دوران پيش از صفويان و در نقاط مختلف دنيا رواج داشته است مي توان اينطور حدس زد كه بازي گنجفه خود از بازي كهن تري اقتباس شده‌ باشد. صادق ميناي اصفهاني (متوفي ???? هجري) مولف شاهد صادق كه فصل شصت و چهارم كتاب خود را به گنجفه اختصاص داده مي‌نويسد: (از مخترعات مير غياث الدين منصور شيرازي است و گمان آن است كه از گنجفه فرنگيان استخراج كرده و نام آن گنج فهم است به كثرت استعمال به گنجفه مشهور شده و آن بر چند قسم است و برخي از آن را اين حقير اختراع كرده) البته همين مؤلف اثر مفصلتري در باب بازي‌هاي قمار به نام (رساله در علم ملاعب) را نيز تدوين كرده است.

همچنين در سفرنامه تاورنيه اشاره شده است: در ميان اقسام قمارهاي ايراني يك قسم بازي ورق دارند كه گنجفه مي‌نامند، ورق‌هاي ما چهار نشان دارد، اما اوراق ايراني داراي هشت نشان است.

گنجفه بازي در اوايل عصر صفويه و به خصوص در دربار شاه عباس اول (بزرگ) بسيار مرسوم و محبوب بوده‌است. از ميان پادشاهان صفويه، او به گنجفه علاقه زيادي داشت، همچنين سران سپاهش اغلب اوقات يه بازي گنجفه مي‌پرداختند. ولي در زمان شاه عباس دوم اوضاع دگرگون شد، بازي گنجفه مثل ساير بازيها قمار به حساب آمد و ممنوع گرديد. در دوره‌هاي بعدي محبوبيت گنجفه بازي در دربار ايران فراز و نشيب پيدا مي‌كند اما اين بازي از ايران به هندوستان ميرود و اكبرشاه از آن تقليد كرده و گنجفه‌اي مي‌سازد كه داراي دوازده صنف بود. در ميان گوركانيان هند گنجفه محبوبيت بسياري داشته و كارت هايي در دربار با نام darbar kalam استفاده مي كردند كه بعدها با عموميت يافتن بازي در بين مردم كارت ها با مصالحي مانند چوب و با نام bazâr kalam توليد و مورد استفاده عموم قرار گرفت، كارت هاي بازي به طور سنتي به شكل دايره اي شكل طراحي مي شدند كه توسط هنرمندان با نقش و نگار زينت داده ميشده است و امروزه ورق هاي بجاي مانده از اين بازي در موزه ها نگهداري مي شوند.

گنجفه آنطور كه در ابتدا رواج يافت نود و شش ورق در هشت دسته دوازده برگي داشته‌ است (هشت خال، دوازده برگ از هر خال). نام اين خال‌هاي هشتگانه به اين ترتيب است : غلام، تاج، شمشير، اشرفي (زر سرخ)، چنگ، برات، سكه (زر سفيد)، قماش. هر دسته ?? برگ داشت : دو تا به نام شاه و وزير و بقيه به شماره يك تا ده شناخته مي‌گرديد.

همانطور كه در ادامه مطالعه مي نماييد در ادبيات فارسي عصر صفوي و پس از آن نيز بازي گنجفه مورد اشاره قرار گرفته است:

مانند آن ورق كه ز سر وا كند كسي

حسنت به چرخ گنجفه داد آفتاب را

اسماعيل قشنگ آن گنجفه‌ساز

مي‌گفت هميشه با حريف و انباز

پيوسته كلك ميزن و پا زخم مباز

شايد كه بدست آوري يكدوسه غاز

گنجفه بازي است كار پليد

كس ازو خير در زمانه نديد

پس گنجفه را از بغل خويش به دركن

از باده دماغ همه را تازه و تركن

 

و در اشاره ديگري اهلي شيرازي متوفي به سال ??? هجري قمري مجموعه شعري به نام رباعيات گنجفه سروده‌ است. مجموعه رباعيات اثر اهلي شيرازي (تُرشيزي) مربوط به سال ??? هجري قمري است كه اهلي آن را در وصف صورت‌هاي گنجفه و به مناسبت نقشي كه هر يك از آن‌ها در بازي گنجفه دارند سرود. اين مجموعه شامل نود و شش رباعي (به تعداد ورق‌هاي گنجفه) مي‌باشد چنانكه هر رباعي بجاي يك برگ گنجفه ساخته شده‌است و اگر هر رباعي را بر يك برگ جداگانه بنويسند با مجموع آنها كه نود و شش برگ خواهد شد. بازي گنجفه به همراه بازي آس ناس از قديمي ترين بازي هاي مربوط به تاريخ امپراطوري هاي ايران بوده است.

 

 

 

 

اشكان حيدري وكيل سرقت تعزيري در كرج

۷۱ بازديد

اشكان حيدري

وكيل جنايي در كرج

وكيل پايه يك دادگستري و كارشناس ارشد حقوق

با ?? سال سابقه وكالت

قبول دعاوي كيفري و خانوادگي،اعم از مواد مخدر،كلاهبرداري،خيانت در امانت،فروش مال غير،طلاق يكطرفه ….در استان البرز

وكيل جنايي در كرج, وكيل سرقت تعزيري در كرج ,وكيل قتل عمد در كرج, مجرب ترين وكيل در كرج ,وكيل طلاق در كرج, وكيل مواد مخدر در كرج ,وكيل تخصصي كيفري در كرج,

 

نقش گوگرد در توليد مركبات

۷۴ بازديد

منابع مختلفي مي توانند در صورت لزوم روي را تأمين كنند. سولفات روي (??? روي) معمولاً براي تأمين مقدار مورد نياز روي در هنگام استفاده از كودهاي شيميايي مورد استفاده قرار ميگيرد. اين ماده مي تواند قبل از كاشت پخش و تركيب شود، يا در كود استارتر استفاده شود. اين تركيب با ساير كودهاي خشك ميتواند به خوبي تركيب شود. تقريباً ??/? كيلوگرم از ماده سولفات روي ? ليتر روي در هكتار تأمين ميكند.

Citrus

به كار بردن اين نوع كود بر شاخ و برگ روي به طور مداوم در اصلاح كمبودهاي اين ماده مغذي مؤثر نبوده است. اين روش كاربرد فقط بايد به صورت آزمايشي استفاده شود. براي به كاربردن اين كود بر روي برگها، پودر سولفات روي را مي توان در آب حل كرد و روي بافت برگها اعمال كرد. وقتي ميزان ?? ليتر آب در هكتار استفاده مي شود، مقدار حل شده بايد ??/? تا ??/? كيلوگرم روي در هر هكتار بايد تامين شود.

كمبود روي به طور قابل توجهي رشد و پتانسيل عملكرد مركبات را كاهش مي دهد. همانطور كه آزمايشات بر روي مركبات (به خصوص پرتقال) نشان مي دهد، سطح پايين روي موجب كاهش تعداد و اندازه ميوه در هر درخت شده و در نتيجه اين كمبود، بازده كاهش مييابد.

كودهاي حاوي روي بر خاك و شاخ و برگ درختان به كار ميرود؛ اين نوع كوددهي بر افزايش عملكرد مركبات مؤثر هستند. در برخي مطالعات، پس از استفاده از سولفات روي بر مركبات به خصوص در مورد پرتقال و گريپ فروت، محققان همچنين از افزايش مقدار آب در ميوهها خبر دادهاند.

روي همچنين ميزان اسيد اسكوربيك در ميوهها را افزايش ميدهد. در صورت كمبود شديد روي، ميوه ها ممكن است به شكل نادرست شكل گرفته، از ميزان آب آنها نيز كاسته شده و همچنين آب موجود در آنها نيز فاقد طعم شود.

در ابتدا علائم كمبود روي به عنوان لكههاي كلروتيك بر روي برگها (“برگ شته”) و / يا نواحي بين رگبرگي سفيد ظاهر ميشود. برگهاي جديد بطور قابل ملاحظهاي داراي رشد ناقص هستند، زيرا شاخههاي داخلي دچار كوتاه شدگي ميشوند. مي توان با استفاده از اسپري كودهاي حاوي روي (مثل روي سولفات) بر روي شاخ و برگ، مشكل را در برگهاي عقبي اصلاح كرد.

دستورالعملهاي عمومي براي كاربرد روي

نقش اصلي روي به عنوان يك عامل سازنده آنزيم ها و درگير شدن در توليد تنظيم كننده هاي رشد كه مربوط به كشيدگي دروني و توسعه كلروپلاست است. كمبود روي به طور قابل توجهي رشد و پتانسيل عملكرد را كاهش مي دهد. سطح پايين روي باعث كاهش تعداد ميوه در هر درخت شده وحتي اندازه ميوهها كوچك مي شود و در نهايت باعث كاهش بازده ميشود. كاربرد اين كود بر خاك و شاخ و برگ هر دو در افزايش عملكرد توليد مركبات مؤثر هستند.

نقش گوگرد در توليد مركبات

علاوه بر روي، گوگرد نيز در توليد مركبات (گرچه به ميزان نسبتاً كمي) مورد نياز است، اما هنگامي كه منابع محدود هستند، گوگرد تأثير مستقيمي بر عملكرد مركبات دارد. علاوه بر سولفات روي غالباً در كودهاي N-P-K، فرمولاسيون ريز مغذي يا آب آبياري به اندازه كافي گوگرد وجود دارد تا نيازهاي محصول را برآورده سازد.

گوگرد يكي از عناصر مهم آنزيمها و پروتئينهاي ديگر است و براي تشكيل كلروفيل در توليد مركبات مورد نياز است. گوگرد همچنين براي سنتز اسيدهاي آمينه ضروري سيستئين و متيونين مورد نياز است.

 

چه پرده اي براي خانه شما مناسب است؟

۸۰ بازديد

چه پرده اي براي خانه شما مناسب است؟

ixce_p3.jpg

اگر خانه شما كوچك است پيشنهاد مي شود كه از پرده پذيرايي با رنگ روشن و پارچه هاي سبك مانند تور و حرير، به ويژه حريرهاي هم رنگ ديوار، استفاده كنيد. اين پرده ها در عين شيك بودن و سادگي، اين امكان را براي شما فراهم مي كنند كه از حداكثر نور طبيعي براي نوردهي فضاي مورد نظر خود استفاده كنيد. همان طور كه مي دانيد به كارگيري رنگ هاي روشن و استفاده از نور زياد باعث مي شود كه خانه شما بزرگ تر به نظر برسد. بنابراين براي خانه هاي كوچك هرگز نبايد از پرده هايي با پارچه هاي ضخيم، سنگين و طرح دار با گل هاي بزرگ و شلوغ استفاده كنيد. پارچه هاي مخمل نيز انتخاب مناسبي براي خانه هاي كوچك نيستند.

اگر سقف خانه شما كوتاه است، نبايد از والان و كتيبه هاي شلوغ و پر نقش و نگار استفاده كنيد؛ به جاي آن مي توانيد به سراغ قاب هاي چوبي ساده و ظريف رفته و به اين ترتيب باعث بلندتر به نظر رسيدن ارتفاع سقف سالن پذيرايي خانه خود شويد. همچنين مي توانيد قد پرده را بلندتر از پنجره تان، از سقف تا كف زمين، در نظر بگيريد و با ايجاد خطاي ديد كاري كنيد كه سقف خانه تان بلندتر به نظر برسد.

در صورت كم نور بودن خانه تان بايد حتما از پرده هاي نازك و ظريف مانند پرده هاي حرير و توري استفاده كنيد. اصلي ترين دليل استفاده از پرده، كم كردن نور محيط است و طبيعتا وقتي فضاي مورد نظر شما كم نور است نيازي به استفاده از پرده هاي ضخيم با رنگ هاي تيره نيست.

اگر سالن پذيرايي خانه شما پنجره هاي چند تكه دارد، به طور مثال روي يك ديوار دو پنجره با فاصله نسبتا كم داريد، مي توانيد از يك پرده عريض تر براي هر دو پنجره استفاده كنيد. به اين ترتيب خانه تان بزرگ تر به نظر مي رسد. اين مدل پرده بسيار شيك تر و زيبا تر از استفاده از چند پرده كوچك و جدا براي پنجره ها است.

1ex9_p4.jpg

اما اگر فاصله اين دو پنجره زياد باشد، ديگر نمي توان از اين ترفند استفاده كرد. در اين صورت براي پر كردن فضاي خالي بين پنجره ها مي توانيد تابلويي روي ديوار نصب كرده يا از دكور و سنگ هاي آنتيك استفاده كنيد.

براي سالن هايي كه پنجره هاي كوچكي دارد، فرقي نمي كند كه پنجره ها كوتاه باشد يا قدي، در هر صورت بهتر است از پرده هاي بلند از سقف تا كف زمين استفاده كنيد. پرده هاي كوتاه بيشتر براي فضاهايي مانند اتاق خواب مناسب هستند تا سالن پذيرايي. علاوه بر طول پرده، بهتر است هنگام دوخت پرده هاي پذيرايي كمي هم عرض پرده را بيشتر از عرض پنجره در نظر بگيريد.

انتخاب رنگ مناسب براي پرده به دكوراسيون داخلي سالن پذيرايي شما بستگي دارد. بهتر است اگر از مبلمان و فرش هاي پر نقش و نگار و شلوغ استفاده كرده ايد، از پرده هاي ساده استفاده كنيد و برعكس؛ اگر در طراحي دكوراسيون سالن پذيرايي منزل خود از مبل هاي تك رنگ و فرش هايي با طرح و نقش خلوت تر استفاده كرده ايد، به سراغ پرده هاي سلطنتي كلاسيك برويد.

براي سالن هايي كه در دكوراسيون آن ها از يك يا دو رنگ استفاده شده است، بهتر است پرده هايي با رنگ هاي شاد به كار ببريد و از همان رنگ در كوسن و روميزي و ... نيز استفاده كنيد تا يك هارموني در خانه خود به وجود آوريد.

شما مي توانيد ضمن دريافت مشاوره رايگان از آقاي پرده، آلبومي از انواع نمونه پرده هاي پذيرايي را مشاهده كرده و پرده مناسبي براي سالن پذيرايي منزل خود تهيه كنيد. به اين منظور مي توانيد با شماره هاي 09122726154 و 09902918257 تماس حاصل فرماييد.

منبع: اطلاع نيوز

 

نرم افزار پخش مويرگي كارا، اهميت صنعت پخش مويرگي چيست؟

۶۶ بازديد

نرم افزار پخش مويرگي كارا، اهميت صنعت پخش مويرگي چيست؟

ire7_b5.jpg

اهميت صنعت پخش مويرگي در سال هاي اخير

به نقل از پزشكي و سلامتي يكي از صنعت هايي كه در سال هاي اخير توسعه و پيشرفت چشمگيري داشته است صنعت توزيع كالا و خدمات است. اين پيشرفت به گونه اي است كه هر روزه بر اهميت صنعت توزيع كالا افزوده مي شود. يكي از روش هاي توزيع كالا پخش مويرگي است. به قدري اين صنعت امروزه رايج شده كه اكثر توليد كنندگان كالها خصوصا توليدكنندگان مواد غذايي و بهداشتي از اين نوع پخش استفاده مي كنند. در واقع پخش مويرگي براي تامين كالاهاي تند مصرف و فروش مستقيم مواد غذايي و بهداشتي مي باشد. ما در اين مطلب واضح تر توضيح مي دهيم كه پخش مويرگي چيست؟

نرم افزار پخش مويرگي ، سفارشگير آنلاين ، ليست سوپر ماركت هاي تهران و... از محصولات كارا مي باشد

قابليت هاي نرم افزار پخش مويرگي كارا

 قابليت كاركرد از راه دور، بدليل طراحي خاص برنامه (تحت وب)

استفاده از پيشرفته ترين و به روز ترين تكنولوژي روز دنيا در طراحي برنامه پخش مويرگي

تعيين اعتبارهاي متنوع براي هر يك از مشتريان و كنترل خودكار سيستم براي عدم صدور فاكتور بيشتر از اعتبار در نرم افزار پخش مويرگي

انبار پخش مويرگي، با قابليت تعريف چندين انبار، انبارك، صدور رسيد و حواله انبار بوسيله محيط تحت وب با قابليت كاركرد از راه دور

گروه بندي مشتريان پخش مويرگي و تعيين قيمت هاي مختلف براي كالاها، متناسب با نوع گروه مشتري، منطقه مسير يا هر دو آيتم

تعريف ويزيتورها، سرپرستان فروش، موزعين و راننده ها و تعريف ميزان پورسانت هركدام بصورت دايناميك و پوبا

تأييد همه يا تعدادي از سفارش ها، توسط مديريت هاي پخش و عامل شركت به منظور نظارت بر فرآيندهاي پخش مويرگي

حسابداري آسان و دقيق با تفضيلي شناور اسناد خودكار براي اسناد خريد، فروش، انبار، خزانه و حقوق و دستمزد

حسابداري چهار سطحي شامل سطوح گروه، كل، معين و تفضيلي و داراي تفضيلي چندلايه براي شركتهاي پخش مويرگي

داراي كليه حساب هاي استاندارد در سطوح مختلف گروه، كل، معين و تفضيلي با امكان اضافه، ادغام و حذف حساب هاي دلخواه  در سطوح مختلف

قابليت جستجو، مرتب سازي، آرشيو، ادغام، كنترل، ويرايش، حذف و بازيابي اسناد حسابداري

قابليت ثبت چك‏ و فاكتورهاي سوختي و حساسيت بالاي نرم افزار پخش مويرگي به اين مشتريان در آينده (افزودن آنها به ليست سياه)

داراي گزارش هاي متنوع انبار، اعم از كاردكس و موجودي، مغايرت موجودي بصورت تعدادي و ريالي با فيلترهاي متنوع و متغييرهاي بالا

امكان ثبت نقطه سفارش براي كالاهاي مختلف و ارائه نيازمندي هاي خريد بصورت خودكار و متناسب با نيازمندي پخش مويرگي

محاسبه اتوماتيك حقوق،  هزينه اياب و ذهاب، پورسانت هاي كاركنان و جريمه هاي برگشت

قابليت دسته بندي پيش فاكتورها و محاسبه سرجمع بر اساس دسته بندي هاي متنوع مناطق و مسيرهاي پخش در نرم افزار پخش مويرگي

قابليت تعريف صدها نوع فرمول تخفيف و محاسبه خودكار آن ها در سيستم

گزارش هاي متنوع، جامع و كاربردي با در اختيار قراردادن خروجي هاي چاپي، اكسل و نمودارهاي متنوع كه متناسب با نياز شركتهاي پخش مويرگي طراحي شده اند.

قابليت گرفتن گزارش هاي روزانه، هفتگي و ماهيانه از فروش در قالب نمودارهاي گرافيكي متنوع

تنظيمات و شخصي سازي سيستم توسط مديريت براي هماهنگي هرچه بيشتر محصول با نيازهاي متنوع مشتري

امكان پشتيبان گيري و بازيابي بانك اطلاعاتي سيستم به صورت خودكار (داراي الگوريتم هوشمند به منظور استفاده بهينه از فضاي هارد)

امكان جستجوي تمامي مشتريان و چك هاي ثبت شده در تمامي فرم هاي سيستم  امكان

انتقال اطلاعات مشتريان و كالاهاي ثبت شده در سيستم هاي نرم افزاري ديگر در زمان تهيه نرم افزار (اين اقدام در زمان تهيه نرم افزار يكبار بصورت رايگان انجام خواهد شد.)

درخواست پشتيباني تلفني و ارتباط با پشتيبان هاي تخصصي به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر از سوي تگروه نرم افزاري كارا

امنيت بالا همراه با تعريف كاربران با سطوح دسترسي مختلف و كاربري آسان

 

پخش مويرگي چيست؟

موضوع اين ريپورتاژ ما به اهميت صنعت پخش مويرگي اختصاص يافته است و بدون شك پس از شنيدن اين جمله اولين سوالي كه ذهن شما را درگير مي كند اين است كه اصلا پخش مويرگي چيست؟ پخش مويرگي به زبان ساده تر به اين معني است كه افراد توليد كننده بخش بندي بازار را ناديده گرفته و به آن توجهي نمي كند. همچنين توليد كنندگان محصولات را بدون توجه به اين مساله به تمام بازار عرضه مي كند.

در واقع ايده و هدف اصلي پخش مويرگي به اين دليل است كه محصول و يا خدمات مورد نظر توليد كننده در همه جا و همه بازارها در دسترس باشد به همين دليل است كه بدون در نظر گرفتن بازار محصول، كالا و محصول در تمام بازارها توزيع مي شود. دليل اين ايده هم اين است كه تمام خريداران بتوانند به محصول و كالاي مورد نظر دسترسي داشته باشند و كالاي مورد نظر بيشترين خريدار را داشته باشد.

 

در واقع اهميت صنعت پخش مويرگي زماني مشخص مي شود كه خريداران و مشتريان با انبوهي از برندهاي متفاوت روبه رو شوند. در اين زمان است كه پخش مويرگي كالا ضرورت پيدا مي كند.

پخش مويرگي و ايجاد شبكه فروش مزاياي مختلفي ائم از كاهش ريسك مالي و مديريت بازار را نيز دارد همچنين موجب كنترل اقتصادي نيز مي شود.

در واقع امروزه استفاده از پخش مويرگي منافع زيادي هم براي توليد كنندگان و هم مشتريان دارد. پخش مويرگي كه يك استراتژي فروش و پخش است سبب شده كه مصرف كنندگان و مشتريان و خرده فروشان به سادگي و آساني نيازهاي خود را در محل كار و زندگيشان برطرف سازند.

لازم به ذكر است كه بدانيد ميزان توزيع كالاها و محصولات به عوامل مختلفي بستگي دارد كه از جمله اين عوامل مي توان به ظرفيت توليد كالا، سياست هاي قيمت گذاري، اندازه بازار مورد نظر براي كالا و محصول توليد شده، سياست هاي بازاريابي و نيازهاي فصلي مشتري به كالا و محصول اشاره نمود.

هدف از پخش مويرگي چيست؟

در واقع هدف از پخش مويرگي اين است كه ابتدا مكان هاي فروشي كه براي محصولات در دسترس است را شناسايي و سپس با استفاده از اين مكان ها مي توان بيشترين بازار موجود براي توزيع و فروش محصولات را تحت پوشش قرار داد. لازم به ذكر است كه بدانيد پخش مويرگي زماني به كار گرفته مي شود كه يك كالا يا محصولي استفاده زيادي داشته باشد و همچنين برندهاي زيادي نيز اين كالا يا محصول را عرضه كنند.

در چنين مواقعي كه عرضه يك كالا با برندهاي مختلف زياد است معمولا استراتژي پخش مويرگي به كار گرفته مي شود. چرا كه امكان دارد مشتري كالاي شما را انتخاب نكند و همين كالا با يك برند ديگر را بخرد. در چنين مواقعي مهم ترين هدف و ايده اين است كه كالا يا محصول را به صورت گسترده توزيع كرد. از اين رو پخش مويرگي به كار گرفته مي شود.

 

اهميت صنعت پخش مويرگي

در واقع روش توزيع محصولات مهم ترين عامل موفقيت است و از اين رو هر چه محصولات در فروشگاه هاي عرضه كننده محصولي بيشتري قرار بگيرد فروش نيز بيشتر مي شود. لازم به ذكر است كه اين فروشگاه ها حتما نبايد فيزيكي باشد بلكه محل توزيع مي تواند در فروشگاه هاي اينترنتي و آنلاين نيز باشد. اتفاقا توزيع آنلاين امروزه به دليل گسترش خريد اينترنتي از سوي مردم موثرتر و بهتر نيز مي باشد. اين مساله سبب شد كه امروزه شركت هاي توليد كننده عرضه محصولات براي خريد و فروش آنلاين و ارتباط با مشتريان به سمت اينترنت بروند.

لذا اين روش سبب مي شود كه كالاي مورد نظر در مكان هاي عمومي ديگري همچون رستوران ها و هتل ها و شيريني فروشي ها و دكه هاي روزنامه فروشي و ... نيز در دسترس باشد. در واقع اين خاصيت پخش مويرگي است كه محصولات و كالا عرضه شده در مكان هاي مختلفي توزيع شود.

فوايد پخش مويرگي چيست؟

در واقع محصولي را مي توان به صورت پخش مويرگي به فروش رساند كه براي مشتري استفاده روزانه داشته باشند. از جمله اين محصولات مي توان به مواد غذايي و مواد آرايشي و بهداشتي و موادي مثل خمير دندان و صابون و سيگار و ... اشاره نمود. اين محصولات از جمله محصولاتي هستند كه قابليت بازاريابي عمده و وسيع داشته باشند. دليل اين امر هم اين است كه اين محصولات بسيار عادي هستند و قابليت اين را دارند كه در هر فروشگاهي به فروش برسند.

از جمله فوايد پخش مويرگي عبارتند از:

پول: هر چه محصول توزيع گسترده تري داشته باشد سبب مي شود كه فروش بيشتري داشته باشد در نتيجه درآمد و سود بيشتري نيز به دست مي آيد. در واقع هر چه محصول بيشتر ديده شود فرشو آن نيز بيشتر است.

آگاهي از محصول: يكي از مهم ترين فوايد پخش مويرگي افزايش آگاهي از محصول است. در واقع با اين روش سبب مي شود كه محصول مورد نظر در اكثر فروشگاه ها توزيع شود لذا مشتريان با ديدن گسترده محصول مورد نظر بيشتر به آن اعتماد مي كنند و محصول مورد نظر به عنوان يك برند شناخته مي شود.

خريد كردن بدون برنامه: بسياري از بازارياب ها بر اين اعتقادند كه خريد بدون برنامه اصلا سودآور نيست. در صورتي كه اگر مشتريان برندهاي معتبر را نبينند و برندهاي ناآشنا را مي خرند و مي بينيد كه خريد بدون برنامه سودآور مي باشد.

توليد كننده: اولين كسي كه از اين روش سود مي برد توليدكننده است.

 

منبع : زوميت

 

درباره مجموعه سينكو

۸۳ بازديد

سينكو پلاس

شركت سازه هاي يادنگار با نام تجاري سينكو،در سال ???? با شماره ثبت ?????? در تهران به ثبت رسيد و فعاليت خود را به طور رسمي آغاز نمود. شركت سينكو با جذب و به كارگيري متخصصين مجرب و نخبگان علمي و استفاده از مشاورين خبره در سطوح و رشته هاي مختلف دانشگاهي و با رويكرد به كارگيري سيستم مديريت يكپارجه و ساير ابزار هاي نوين مديريتي در جهت ارزيابي جذابيت تكنولوژي مربوطه،طرح ريزي و اجرا مينمايد و همچنين توانسته جزء معدود كشور هايي باشد كه از اين فناوري استفاده ميكند…

اين شركت در مساحتي بالغ بر ????? متر مربع و با ظرفيت توليد ??? هزار تن در سال از انواع كودها، مواد شيميايي و ضد يخ ها در شهرك صنعتي سالاريه (ورامين) مشغول به فعاليت ميباشد.ظرفيت بالاي توليد،كيفيت و كميت بالا،زير ساخت هاي افزايش ظرفيت و زمينه اشتغال از جمله مزيتهاي اين شركت ميباشد.

سينكو بعنوان اولين توليد كننده انواع ضد يخ هاي جاده اي و گياهي در كشور ميباشد كه با شعار حفاظت از محيط زيست و حفظ منابع ملي كشور قدم در اين عرصه گذاشته است.

ضد يخ گياهي سينكو با هدف جلوگيري از خسارت هاي ناشي از سرمازدگي گياهان انقلاب بزرگي را در صنعت كشاورزي ايجاد نموده است.

شركت سينكو همواره ضمن تضمين بهترين كيفيت و احترام به مصرف‌كنندگان محصولات، افتخار همياري با مولدين كشاورزي را سرلوحه خدمات خود قرار داده است.

 

 

تنظيم اوليه روتر ميكروتيك

۷۷ بازديد

روتر يك ابزار اصلي در شبكه هاي تجاري مدرن است كه امكان دسترسي به اينترنت و شبكه هاي ديگر را فراهم مي كند. روترها ارتباطات بين شبكه اي انعطاف پذير را امكان پذير مي سازند و به شبكه هاي بزرگتر امكان مي دهند حتي در هنگام طراحي مجدد يا خاموشي ، عملياتي شوند.

چطور روتر ها رو تنظيم كنيم :

با توجه به اينكه سري محصولات خانگي ميكروتيك بيشتر در دسترس هستند به بررسي راه اندازي اين محصولات مي پردازيم كه تحت عنوان Wireless for home and office شناخته مي شوند بصورت پيش فرض داراي تنظيماتي مي باشند كه ممكن است براي ما كاربردي نداشته باشد پيشنهاد مي شود در قدم اول اين تجهيزات را Reset configuration نموده تا متناسب با نياز خود تمامي تنظيمات را بصورت دستي اعمال نماييم.

با توجه به اينكه سري محصولات خانگي ميكروتيك كه تحت عنوان Wireless for home and office شناخته مي شوند بصورت پيش فرض داراي تنظيماتي مي باشند كه ممكن است براي ما كاربردي نداشته باشد پيشنهاد مي شود در قدم اول اين تجهيزات را Reset configuration نموده تا متناسب با نياز خود تمامي تنظيمات را بصورت دستي اعمال نماييم.

بعد از روشن كردن روتر و اتصال لب تاپ به يكي از پورت هاي Ether2 به بعد مي توانيم با استفاده از ابزار Winbox كه براي انجام تنظيمات روي روتر هاي ميكروتيك ارائه شده است از طريق IP Address يا Mac Address به روتر متصل شويم.

البته روش هاي ديگري نيز براي اتصال به روتر از طريق Telnet و SSH و همچنين اتصال Console وجود دارد كه در صورتي كه به نرم افزار winbox دسترسي نداشتيم مي توانيم از آن ها استفاده كنيم.

توجه داشته باشيد كه شناسه كاربري پيش فرض admin و رمز عبوري براي آن تنظيم نشده است و بدون وارد كردن پسورد مي توانيد به روتر لاگين نماييد.

در اين مرحله بعد از لاگين به روتر از منوي سمت چپ وارد بخش system گزينه Reset Configuration شده تا تمام تنظيمات پيش فرض را حذف كرده و در مراحل بعد متناسب با نياز خود آن را مجدد تنظيم نماييم.

 

در اين بخش گزينه No Default Configuration را فعال كرده و روي گزينه Reset Configuration كليك مي كنيم تا روتر ريبوت شده و بدون هيچ تنظيماتي پيش فرضي مجدداً راه اندازي گردد.

بعد از اينكه روتر شما بصورت كامل Reset شد هم اكنون بايد از طريق ابزار Winbox با Mac Address به روتر متصل شده و تنظيمات IP و … را انجام دهيد.

 

براي اتصال از طريق Mac Address ابتدا با استفاده از تب Neighbors در ليست تجهيزات موجود Mac Address روتر را پيدا كرده و روي آن كليك مي كنيم و سپس با نام كاربري admin و بدون پسورد از اين طريق به روتر لاگين مي كنيم.

The post تنظيم اوليه روتر ميكروتيك appeared first on فروشگاه اينترنتي نود - Node Shop.

 

درباره مجموعه سينكو

۸۶ بازديد

سينكو پلاس

شركت سازه هاي يادنگار با نام تجاري سينكو،در سال ???? با شماره ثبت ?????? در تهران به ثبت رسيد و فعاليت خود را به طور رسمي آغاز نمود. شركت سينكو با جذب و به كارگيري متخصصين مجرب و نخبگان علمي و استفاده از مشاورين خبره در سطوح و رشته هاي مختلف دانشگاهي و با رويكرد به كارگيري سيستم مديريت يكپارجه و ساير ابزار هاي نوين مديريتي در جهت ارزيابي جذابيت تكنولوژي مربوطه،طرح ريزي و اجرا مينمايد و همچنين توانسته جزء معدود كشور هايي باشد كه از اين فناوري استفاده ميكند…

اين شركت در مساحتي بالغ بر ????? متر مربع و با ظرفيت توليد ??? هزار تن در سال از انواع كودها، مواد شيميايي و ضد يخ ها در شهرك صنعتي سالاريه (ورامين) مشغول به فعاليت ميباشد.ظرفيت بالاي توليد،كيفيت و كميت بالا،زير ساخت هاي افزايش ظرفيت و زمينه اشتغال از جمله مزيتهاي اين شركت ميباشد.

سينكو بعنوان اولين توليد كننده انواع ضد يخ هاي جاده اي و گياهي در كشور ميباشد كه با شعار حفاظت از محيط زيست و حفظ منابع ملي كشور قدم در اين عرصه گذاشته است.

ضد يخ گياهي سينكو با هدف جلوگيري از خسارت هاي ناشي از سرمازدگي گياهان انقلاب بزرگي را در صنعت كشاورزي ايجاد نموده است.

شركت سينكو همواره ضمن تضمين بهترين كيفيت و احترام به مصرف‌كنندگان محصولات، افتخار همياري با مولدين كشاورزي را سرلوحه خدمات خود قرار داده است.

 

 

خريد آپارتمان در نياوران

۸۲ بازديد

خريد آپارتمان در نياوران

تقريبا مي‌توان گفت كه همه‌ي ما اسم محله‌ي نياوران را شنيده‌ايم. كمتري كسي پيدا مي‌شود كه درباره‌ي اين محله اعيان نشين چيزي نشنيده باشد. اين محله يكي از قديمي ترين محله هاي تهران و البته منطقه شميران تهران مي‌باشد. محله‌ي نياوران در منطقه‌ي 1 شهرداري تهران واقع شده است.

شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد چرا اسم اين محله “نياوران” گذاشته شده است؟

در گذشته اين محله پر از نيزارهايي بوده كه مردم براي جمع آوري اين ني‌ها به اين محله ميرفتند. به همين دليل اين منطقه “ني‌آوران” نام گذاري شد كه به مرور زمان به “نياوران” تغيير نام پيدا كرد. البته كه امروزه اين خيابان به اسم شهيد با هنر تغيير كرده است.

حالا بيايد بررسي كنيم ببينيم كه اوضاع خريد آپارتمان در نياوران كه يكي از محله‌‌هاي قديمي تهران بوده، به چه صورتي است.

محله‌ي نياوران يكي از محله‌هاي اعيان نشين تهران است. يكي از محله‌هايي كه آپارتمان‌هاي مثال زدني در آن ساخته شده است. آپارتمان‌هاي نياروان اكثرا لوكس و گران قيمت هستند. البته كه شايد در بين همه‌ي اين آپارتمان‌هاي لوكس، تعدادي آپارتمان معمولي هم پيدا شود. اما در اصل آپارتمان‌‌هاي نياوران به لوكس بودن معروف هستند. در نياوران آپارتمان‌هاي به‌نام و خوبي ساخته شده كه ميشه از بهترين آنها به برج آلتون اشاره كرد.

خانه هر شخص محل استراحت و آسايش فرد بوده است. اگر خانه‌ي مورد نظراين امكان را نداشته باشد در آينده شما و خانه‌ايتان باهم دچار مشكل خواهيد شد. در اين مقاله قصد داريم تا نكاتي را در رابطه با خريد آپارتمان در نياوران به اطلاع شما برسانيم. براي اطلاع از اين شرايط در ادامه‌ي اين مقاله با ما همراه باشيد.

اولين نكته‌اي كه بايد به هنگام خريد آپارتمان در نياوران به آن توجه كنيد، محله‌ وكوچه‌اي هست كه آپارتمان در آن واقع شده است. يعني اينكه اين كوچه چقدر مي‌تواند براي شما دردسر ساز باشد. اينكه آپارتمان در كوچه‌ي پهن يا باريك واقع شده باشد، مي‌تواند در سيستم رفت و آمد شما بسيار تاثير بگذارد. از ديگر تاثيرات آن مي‌توان به جاي پارك اضافه براي مهمان‌ها نير اشاره كرد. حتما به دسترسي‌هاي كوچه و محله واقف باشيد. دسترسي‌هايي مانند مراكز خريد و سوپر ماركت‌ها مي‌تواند بسيار مهم باشد. البته كه امروزه كه سوپر ماركت‌ها از فراواني بسيار زيادي برخوردار هستند. اما باز اين نكته يكي از مسائلي هست كه بايد در زمان خريد آپارتمان در نياوران به آن توجه كنيد تا در آينده دچار دردسر نشويد.

دومين نكته‌ي حائز اهميت كه بايد براي خريد آپارتمان در نياوران به آن توجه كنيد، همسايه‌هايي هستند كه در آن آپارتمان زندگي مي‌كنند. اگر شما فردي آرام هستيد كه با خريد آپارتمان در نياوران به دنبال آرامش هستيد، اين نكته براي شما از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. زيراكه اگر شما وارد آپارتماني در نياروان شويد كه شلوغ و پر سر و صدا هست، ممكن است كه در آينده نه چندان دور در آن آپارتمان دچار مشكل شويد. يا اگر خانواده‌ي شلوغ و پر رفت و آمدي داريد، بهتر بوده كه براي خريد آپارتمان در نياوران بسيار زياد به اين موضوع توجه كنيد كه در آينده با همسايه‌هاي خود دچار مشكل نشويد. پس مي‌توان نتجيه گرفت كه براي خريد آپارتمان در نياوران، اين موضوع از اهميت بالايي برخودار بوده است.

يكي ديگر از نكاتي كه براي خريد آپارتمان در نياوران بايد به آن توجه شود، سيستم گرمايش و سرماييش آپارتمان است. با توجه نكردن به اين نكته نيز ممكن است در آينده نه چندان دور دچار مشكل شويد. اين نكته يكي از نكاتي است كه براي خريد آپارتمان در نياروران بايد بسيار به آن توجه شود، زيرا كه بعضي از مردم در هنگام خريد آپارتمان فقط به همان فصلي كه هستند توجه ميكنند و بسيار به آينده و فصل‌هاي ديگر توجهي ندارند. يعني اينكه اگر در تابستان خريد مي‌كنيد و سيستم سرمايش را چك كرده‌ايد، حتما سيستم گرمايش آپارتمان را هم چك كنيد كه در زمستان به مشكل برنخوريد.

نكته‌ي بعدي كه بايد براي خريد آپارتمان در نياوران به آن توجه داشته باشيد، داشتن حيوان خانگي است. در بعضي از آپارتمان‌هاي نياوران داشتن حيوان خانگي ممنوع است. حالا دليل اين ممنوعيت در هر كدام از آپارتمان‌هاي نياوران متفاوت است. حال اگر قصد خريد آپارتمان در نياوران را داريد، حتما قبل از بازديد آپارتمان از آزاد بودن و يا ممنوع بودن حيوان خانگي مطلع شويد كه در آينده به مشكل خاصي برنخوريد.

خريد آپارتمان در نياوران

همانطوركه ميدانيد، محله‌ي نياوران در يكي از شمالي ترين نقاط تهران واقع شده است. اين يعني يكي از مسائلي كه حتما بايد زمان خريد آپارتمان در نياوران به آن توجه كنيد، ديد بيروني آن است. منظور از ديد بيروني ويو (view) آپارتمان است. به دليل ارتفاع اين محله، آپارتمان‌هاي نياوران مي‌توانند منظره‌هاي مختلفي داشته باشند. يكي از منظره‌هايي كه با خريد آپارتمان در نياوران مي‌تواند نسبيتان شود، ديد ابدي شهر تهران است. اگر خوش شانس باشيد مي‌توانيد آپارتماني پيدا كنيد كه هم ديد ابدي تهران و هم ديد ابدي رشته كوه البرز را از خانه‌ي خود داشته باشيد. پس حواستان باشد در خريد آپارتمان در نياوران به ديد واحد خود توجه داشته باشيد.

معمولا افرادي كه به دنبال خريد آپارتمان در نياوران هستند، تجملات برايشان يك امتياز محسوب مي‌شود. لابي آپارتمان يكي از جايي هست كه مي‌تواند اين حس تمجل گرايي را براي شما به ارمقان بياورد. حالا لابي‌ها مي‌تواند امكانات مختلفي داشته باشد. امكاناتي مانند “لابي من” مي‌تواند اين حس را به شما القاء كند. البته سرويس‌هايي كه لابي من براي ارائه دارد، مي‌تواند خيلي دل نشين شما باشد.

از ديگر نكاتي كه مي‌توان موقع خريد آپارتمان در نياوران بهش توجه كرد، فضاي سبز تراس يا همان “تراس گاردن” است.  در زندگي‌هاي امروزي كه فضاي سبز خانه‌ها بسيار كم شده و خانه‌ها از حالت ويلايي به آپارتمان تغيير كرده، تراس گاردن مي‌تواند حس بسيار خوش آيندي را براي شما به ارمغان بياورد. البته كه تراس گاردن بيشتر براي آپارتمان‌هاي متراژ بالا استفاده مي‌شود.

يكي ديگر از نكاتي كه براي خريد آپارتمان در نياوران بايد به آن توجه كرد، “ديد مشجر” يا همان ديد فضاي سبز است. ديد ساختمان يكي از مهم ترين عامل‌هايي هست كه مي‌تواند در بلند مدت بسيار تاثيير داشته باشد.  همان طور كه در نكات قبلي از محل قرار گيري محله‌ي نياوران صحبت كرديم، نياوران داراي ديدهاي بسيار متفاوتي است. البته اين قسمت تركيب چندتا از نكته‌هايي هست كه در قبل برايتان باز گو كرديم. يكي محل و كوچه‌ و يكي ارتفاعي كه آپارتمان در آن قرار گرفته است. اين دو عامل مي‌تواند در ديد فضاي سبز شما بسيار تاثير گذار باشد.

اگر اهل ورزش و استخر باشيد، خانه‌هاي بسيار زيادي در نياوران هست كه مي‌تواند اين نياز شما را برطرف كنند. اما اگر از آن دست آدم‌هاي سخت پسند باشيد، بعضي از خانه‌هاي نياوران داراي استخري اختصاصي در واحد هستند. از همين رو براي افراد بسيار خاص پسند مي‌تواند يكي از آپشن‌هايي باشد كه در خريد آپارتمان در نياوران مي‌تواند به آنها بسيار كمك كند.

آخرين گزينه و مهم ترين گزينه براي خريد آپارتمان در نياوران كه بايد مد نظر گرفت، همكاري با يك املاك با تجربه و متخصص در اين زمينه است. املاك عظيميان از سال 1395 تخصصي در منطقه يك تهران مشغول فعاليت بوده است. املاك عظيميان با دارا بودن مشاورين بسيار مجرب و آشنا با منطقه‌ي نياوران تهران مي‌تواند بهترين راهنماي شما براي خريد آپارتمان در نياروان باشد.

اين موارد تنها تعداد محدودي از نكاتي هستند كه بايد در زمان خريد خانه در نياوران به آن‌ها توجه كنيد. از آنجايي كه خريد آپارتمان در نياروان، هزينه‌ي بسيار زيادي دربر خواهد داشت، بهتر بوده كه به همه‌ي موارد گفته شده بسيار دقت كنيد تا در آينده پشيماني گريبان گير شما نشود.

 

نگهداري‌هاي پس از ايمپلنت ‌به چه صورت است؟

۷۶ بازديد

ايمپلنت دندان

ايمپلنت دندان از متدهايي است كه درست بسان دنداني سالم و طبيعي مي ماند و جايگزين دندان مي شود.

چه افرادي كانديداي ايمپلنت هستند؟


افراد داراي شرايط ذيل كانديداي مناسبي براي انجام ايمپلنت مي باشند:
1-
استخوان ناحيه مربوطه بايد از نظر تراكم،ارتفاع و قطر آمادگي لازم داشته باشند.
2-
مراجعه كننده نبايد داراي بيماري لثه اي بوده و بهداشت بايد در حد بالا بالايي باشد.
3-
استعمال دخانيات براي اين بيماران ممنوع مي باشد.
4-
بيمار بايد از نظر وضعيت بدني سالم باشد و به بيماري هايي من جمله ديابت پيشرفته،سرطان و ساير اينگونه بيماري ها مبتلا نباشد.
لطفا براي ديدن فيلم توسط دكتر بزرگ روي لينك ايمپلنت دندان كليك نماييد.


 

نگهداري‌هاي پس از ايمپلنت ‌به چه صورت است؟


پس از انجام ايمپلنت، رعايت بهداشت بايد به بهترين شكل صورت بگيرد. در غير اين صورت استخوان اطراف ايمپلنت و نيز لثه دچار عفونت شده سپس ايمپلنت مانند دنداني طبيعي لق مي شود و بايد آن را خارج كرد.
 

در‌مورد پروتز‌هاي روي ايمپلنت توضيحاتي مي‌دهيد؟


در مواقعي كه بيمار فقط يك دندان از دست رفته داشته باشد،مي توان آن را ايمپلنت جايگزين كرد اما اگر جاي زيادي از دندان-ها خالي باشد،آنگاه ايمپلنت ها به عنوان پايه هاي بريج مورد استفاده قرار مي گيرند.از ديگر موارد استفاده از ايمپلنت مربوط به آن دسته از بيماراني است كه براي مدت مديدي دندان هاي خود را از دست داده اند و داراي دندان مصنوعي مي باشند. بدين صورت با سپري شدن زمان دندان مصنوعي فك پايين به دليل تخريب استخوان فك لق مي شود.
بهترين گزينه براي درمان كردن اين قبيل از بيماران اين است كه حداقل دو ايمپلنت در گرداگرد دندان هاي نيش فك پايين قرار دهند.يعني روي آن ها دو گيره به صورتي قرار گيرد كه در داخل دندان مصنوعي قفل شود.اين عمل از بروز لق شدن آن جلوگيري به عمل مي آورد.
بررسي كامل قيمت و هزينه هاي كاشت ايمپلنت دندان
متقاضيان ايمپلنت براي ترميم دندان روز به روز بيشتر مي شود.اما يكي از مهم ترين موانع در استفاده از اين روش، هزينه ي سرسام آور اين عمل است.در ادامه به اين موضوع بيشتر خواهيم پرداخت.
 

ايمپلنت دندان


ايمپلنت دندان از متدهايي است كه درست بسان دنداني سالم و طبيعي مي ماند و جايگزين دندان مي شود. انتخاب نوع آن بستگي به عوامل مختلفي دارد من جمله: نوع پروتز،وضعيتي كه استخوان فك دارد و همينطور شرايط بيمار و از همه مهم تر قيمت ايمپلنت دندان...نكته ي مهم اين است كه بيمار بايد همانند دندان طبيعي از ايمپلنت دندان خود مراقبت كند و هم چنين فشار بيش از حد بر ايمپلنت دندان صحيح نمي باشد.
در مورد نگراني هاي زياد به خاطر اين عمل بايد بگويم كه شما تنها نيستيد.يكي از بزرگترين دغدغه هاي بيماران مربوط به همين هزينه ي درمان مي باشد.بنا بر شرايطي كه هر بيمار دارد،قيمت ايمپلنت دندان متفاوت مي باشد.بهترين روش براي دانستن قيمت دقيق اين است كه مشاوره رايگان بگيريد و از پزشكتان بخواهيد كه همه چيز را برايتان توضيح بدهد.بهتراست پزشكي را انتخاب كنيد كه همه ي مراحل دندانتان را من جمله كاشت و روكش،در يكجا انجام دهيد.اينگونه كمي از هزينه هاي اين عمل كاسته مي شود و ديگر نياز نخواهيد داشت تا به مطب هاي مختلفي مراجعه كنيد.
 

نوع ايمپلنت


هزينه هاي ايمپلنت دندان از عوامل گوناگوني سرچشمه مي گيرد.روش درماني كه پزشك برطبق شرايط فرد درنظر مي گيرد و همچنين نوع ايمپلنت از عامل هاي مهم است.پس از سپري شدن اين مرحله ها،پزشك در استخوان فك پيچ فلزي قرار مي دهد و بدين صورت درمان را آغاز مي كند.

 

قيمت ايمپلنت دندان


متاسفانه به دليل وارد شدن بعضي از تجهيزات پاياني و قيمت ايمپلنت دندان اين تجهيزات از كشورهايي مثل آمريكا و يا اروپا بيشتر بوده و دليل عمده و اصلي آن شركت هاي واردكننده ي خارجي هستند كه با اين قيمت گذاري ها باعث بروز اين چنين مشكلاتي شده اند و همه ي كشورهارا از لحاظ قدرت خريد يكسان مي پندارند. دليل ديگر اين است كه اين تجهيزات را با قيمت ايمپلنت دندان بيشتري مي فروشند و اين تفاوت ها بي تاثير نبوده است.بيشترين هزينه ي درمان هاي دندان پزشكي متعلق به كاشت دندان مي باشد.بخش عمده ي هزينه ي اين عمل به قيمت خود كالا بستگي دارد.
 

از برند هاي معتبر استفاده كنيد


مسلما برندي كه انتخاب مي كنيم در كيفيت درمان تاثير زيادي دارد.انتخاب كردن ايمپلنتي كه از هر نظر مناسب و محصول شركت معتبري باشد در ماندگاري و عدم آسيب ديدن ايمپلنت دندان تاثير بسزايي دارد.برعكس اين موضوع نيز كاملا صدق مي- كند، يعني استفاده از جنس نامرغوب و نامناسب عوارض شديدي به همراه خواهد داشت.
 

بررسي ميزان موفقيت


عوامل زيادي در موفقيت ايمپلنت دندان وجود دارند كه در ميان آن ها مي توان به سلامت جسمي،سلامتي و كيفيت لثه و همينطور تراكم استخوان فك اشاره كرد.همه ي اين عوامل در موفقيت يك ايمپلنت دنداني تاثير جدي دارند.
اين روش يعني كاشت دندان،در جوامع پيشرفته ي پزشكي نسبت به ساير عمليات زيبايي دندان مورد تاييد قرار گرفته است و در مقايسه با روش هاي سنتي و قديمي بهتر است.با اين حال به علت هزينه ي بسيار بالايي كه دارد باعث مي شود تا عده ي زيادي از بيماران از انجام اين عمل چشم پوشي كنند.بهتر است كه در ابتدا با پزشك متخصص مشورت كنيد و سپس تصميم بگيريد.
ايمپلنت دندان كار آساني نيست و نبايد آن را به هر پزشكي سپرد.درست است كه هزينه ي انجام اين عمل بسيار مهم است، اما با چه قيمت ايمپلنت دندان...در نتيجه هم به فكر هزينه باشيد و هم پزشكي كه قرار است زيبايي دندانتان را به او بسپريد.پس در اين زمينه كاملا هوشيار باشيد و با آگاهي كامل تصميم بگيريد.
 

اصول قالبگيري پروتز ايمپلنت


اين مقاله روش هاي مختلف قالبگيري پروتز ايمپلنت  را ارائه ميدهد و به 2 روش تري باز و بسته مي پردازد.اين مراحل نياز به دقت زيادي دارد و دندانپزشكان بايد با دقت بيشتري اين مرحله را طي كنند تا پروتز نهايي را بتوانند به بهترين نحو ممكن بسازند. در ادامه مطالب به خلاصه اي از اين دو مرحله خواهيم پرداخت.
1. تري باز
اگرقالبگيري در نواحي فيكسچر و به طرز تري بازاست نيازبه دقت بيشتري است و تكنيك ويژه آن سمت گزينش اباتمنت هاي زاويه داراست و از اين روش معمولا دندانپزشكان كمك ميگيرند. ايمپرشن كوپينگ هاي باز در اين روش كاربرد دارند  و وقتي زمان برداشت قالب فرا ميرسد جابجاكردن بخش ها كم مي شود.
اول از همه برروي سطح فيكسچر، با بسته شدن ايمپرشن كوپينگ ها روبه رو خواهيد شيد و دراين بخش ها تزريق ماده قالبگيري صورت ميگرد. در اين مرحله تري معمولي كاربرد دارد با اين تفاوت كه با سوراخ شدن جايگاه ايمپرشن ها روبه رومي شود، به روشي اي كه نوك آنها بعد از اينكه تري بر سطح ايمپرشن جاي گيري كرد، از تري خارج مي شود.پيچ ايمپرشن ها بدوناپ اينكه تري را جدا كند،  باز ميكنند و پس ازآن ازسطح ايمپلنت دندان آنها را با قالب جدا ميكنند.
پس ازاينكه اين مرحله انجام شد،ايمپرشني كه در قالب جا مانده، درلابراتوار آنالوگ را مي بندند ودر اين مناطق شكل بافت نرم به وجود مي آيد و سپس گچ ريزي صورت مي گيرد و اباتمنت متناسب انتخاب مي شود وزماني پروتز نهايي اباتمنت به وجود مي آيد كه مرحله توليد نشانگر جايگاه و موم گذاري گذرانده شود و داخل دهان تست و امتحان مي شود.
2.
تري بسته
در صورتي از روش  قالب گيري فيكسچر و به صورت تري بسته (Fixture level – Close tray) استفاده ميشود كه تست اباتمنت خوب نباشد.به صورتي كه ازبا كمك گرفتن از جايگزيني ايمپرشن كوپينگ بر سطح فيكسچرمي توانيد، جايگاه اباتمنت و فيكسچر را در كست مجددا باسازي كرده واندازه و قطر اباتمنت در لابراتوار امتحان شود.
در اين شيوه ايمپرشن كوپينگ به جاي هيلينگ بسته ميگردد و در اين مناطق ماده قالبگيري داخل مي شود. پس از آن بر سطح ايمپرشن كوپينگ ها تري قالبگيري قرار ميگيرند. دراين حالت نمود دروني تري،محل جديد ايمپرشن ها را مشخص ميكند.
 

ايمپلنت هاي دنداني چيست؟




ايمپلنت هاي دنداني از روكش هاي فلزي يا قالب هايي تشكيل شده اند كه در درون استخوان فك ودهان و لثه به شكل جراحي قرار مي گيرند. زماني كه اين ايمپلنت ها در جايگاه خودشان قرار مي گيرند، اين اجازه را به پزشك خود مي دهند تا دندان هايي كه قرا است جاي آنها باشند را به خوبي روي آن قرار دهند.
براي قرار گرفتن و پذيرش ايمپلنت، شما بايد از لثه هاي سالم وغير عفوني و استخوان مناسب و محكم و به اندازه برخوردار باشيد تا بتوانيد به خوبي از ايمپلنت حمايت كنيد. شما علاوه بر اين بايد قول دهيد كه  ازاين ايمپلنت هاي ساخته شده سالم وصحيح نگه داري كنيد. براي موفقيت در استفاده از ايمپلنت در زمان زياد مراقبت هاي دقيق و خوب ازدهان و دندان ومراجعه به دندانپزشكي به طورمنظم بسيار مهم است.
درسته كه استفاده ازايمپلنت ها روشي گران تر از شيوه هاي ديگر كاشت دندان ها هستند، و حتي تقريبا همه بيمه هاي موجود اغلب پايين تر از 10% مبالغ  را حمايت مي كنند.ولي با همه ي اينها ايمپلنت دنداني، بهترين و موثر ترين شيوه و عمل براي پر كردن جاي خالي دندانهايي كه از دست رفته است مي باشد و شكلي طبيعي و منظم و زيبا دارد.
منبعايمپلنت   ، آفتاب