شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

اپليكيشن شهر هوشمند / شهرنت

۳۱ بازديد

اپليكيشن شهر هوشمند / شهرنت

به لطف ظهور اينترنت اشيا، زندگي روزانه و عملكرد شهرها هوشمند شده است. با توجه به اين موضوع در ادامه به معرفي چند اپليكيشن موجود در IoT مي پردازيم:

اپليكيشن شهر هوشمند:

در حال حاضرارتباط ما با دوستانمان و كسب و كارهاي محلي از طريق گوشي هاي هوشمند امكان پذير است ولي مي توان از طريق دستگاه هاي ديگر نيز با افراد جديد ارتباط برقرار و در كسب و كار رقابت نمود. اپليكيشن شهر هوشمند (Smart App City) برنامه اي براي هر دو سيستم عامل iOS و اندرويد است و هدف آن ايجاد يك مركز مجزا براي برطرف نمودن نيازهاي شهر است كه همه ي افراد از شهروندان، توريست ها و حتي شوراي شهر بتوانند از آن استفاده نمايند.

8ksg_z1.jpg

اپليكيشن Smart App City مي تواند خواسته هاي ما را از طريق دنياي IoT اطراف ما بر آورده سازد. به طور مثال اگر قهوه دوست داريد، با استفاده از GPS كافي شاپي كه در نزديكي شما قرار دارد به اپليكيشن پيغام مي دهد وبدين ترتيب قبض خريد قهوه ي شما صادر مي شود.

شهرنت شبكه اجتماعي خريد و فروش كالا و خدمات. شهرنت فروشگاهي به وسعت شهر شماست. در اپليكيشن شهرنت شما مي توانيد با توليد محتوا و به ازاي لايك و كامنت هاي دريافتي خود درآمد مستقيم ريالي داشته باشيد.

 

CityVerve :

شهر منچستر با استفاده از بودجه ي 10 ميليون يورويي كه دولت در اختيار آن قرار داده، از اپليكيشن CityVerve رونمايي كرده است.

با توجه به اين موضوع كه اغلب اوقات شهروندان از كيفيت خدمات اتوبوسراني رضايت ندارند، بنابراين به روزرساني خدمات اين سيستم حمل و نقل ضروريست. ايده ي اصلي اين پروژه مجهز نمودن ايستگاه هاي اتوبوس با استفاده از خدمات مكان يابي، سنسورها / چراغ ها، اپليكيشن هاي تلفن همراه براي هوشمند شدن است. بدين ترتيب افراد مي توانند با استفاده از گوشي هاي هوشمند محل توقف خود را براي اتوبوس مشخص نمايند كه اين امر به رانندگان كمك مي كند تا مسيرهاي بهينه را پيدا كنند و مسافران را سريع تر به مقصد برسانند.

AirForU :

با ظهور اپليكيشن هاي قدم شمار موبايل ها و لباس هاي هوشمند كه به رديابي تمرينات ورزشي كمك مي كنند، مردم بيشتر نسبت به سلامتي جسمي خود آگاه شده اند. با اين حال بايد ديد در حين انجام اين تمرينات كيفيت هوا تا چه اندازه در نظر گرفته مي شود؟ هوايي كه نفس مي كشيم سلامت ما را تا حد زيادي تحت تاثير قرار مي دهد و اپليكيشن AirForU قصد دارد ما را از كيفيت هوا آگاه سازد.

 

با قرار دادن سنسورهاي هوا در اطراف شهرها، خانه ها و حتي وسايلي مثل دوچرخه، تقريبا همه چيز مي تواند يك دستگاه هوشمند براي تعيين كيفيت هوا باشد و به كاربران اين امكان را بدهد كه بر اساس كيفيت هوا براي رفت و آمد و يا ورزش خود در محل هاي مختلف تصميم گيري نمايند.

با وجود اپليكيشن هايي نظير آنچه معرفي شد، شهرها و ساكنان آن ها هوشمندتر مي شوند و در سال هاي آينده ارتباط افراد با محيط پيرامون آن ها بسيار متفاوت خواهد بود.

شهرنت شبكه اجتماعي خريد و فروش كالا و خدمات. شهرنت فروشگاهي به وسعت شهر شماست. در اپليكيشن شهرنت شما مي توانيد با توليد محتوا و به ازاي لايك و كامنت هاي دريافتي خود درآمد مستقيم ريالي داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.