شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

روال مراقبت از پوست نوجوان

۳۹ بازديد

روال مراقبت از پوست نوجوان

 

ورود به بزرگسالی بدون شکایت از پوست در دوران نوجوانی تقریباً غیرممکن است. متخصص پوست ارائه راهنمایی مراقبت از پوست برای نوجوانان برای کمک به شما حفظ رنگ سالم و تابشی. به گفته این کارشناسان آکنه، سر سیاه و پوست روغنی در صدر شکایت های پوست نوجوانان قرار دارند. افراد اغلب در دوران نوجوانی با چالش های پوستی زیادی مواجه هستند. تغییرات هورمونی باعث افزایش هورمون ها می شود که منجر به افزایش پوست روغنی در نوجوانان می شود و باعث منافذ گشاد شده و سر سیاه بر روی پوست می شود. البته شما می توانید پوست سالم و درخشان به دنبال روال پوست نوجوان که به دنبال داشته باشد.

 

پوست نوجوانان متفاوت است

 

حتی اگر شما و دوستانتان در یک زمان بلوغ را پشت سر می گذارید، باز هم این احتمال وجود دارد که پوست شما کمی متفاوت به نظر برسد. این بدان معنی است که توصیه ای که برای پوست دوست شما کار می کند ممکن است بر روی پوست شما کار نمی کند. خوشبختانه شما به راحتی می توانید راه حل های مناسب برای مراقبت و تمیز نگه داشتن پوست خود را پیدا کنید.

نکات مراقبت از پوست بالا برای نوجوانان

 

این ها می توانند در روال مراقبت از پوست یک نوجوان بسیار مهم باشد؛ ممکن است خیلی به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که نوجوانی زمانی است که پایه و اساس پوست سالم را می گذاریم. سلامت پوست شما تا حد زیادی به مراقبت از پوست در دوران نوجوانی بستگی دارد.

?) پوست خود را با دقت تمیز کنید

 

اگر پوست شما روغنی است، ژل یا کف پاک کننده صورت احتمالا برای مراقبت روزانه پوست شما مناسب است. پوست را روزی یک بار تمیز کنید، یا اگر در طول روز بیش از حد روغنی یا کثیف می شود، دو بار این کار را انجام دهید. اگر نوجوان هستید که آرایش را اعمال می کنید، بهترین راه این است که ابتدا آرایش چشم را تمیز کنید و سپس صورتتان را با نوک انگشتان تان به همراه ژل پاک کنید یا فوم را بشویید. اگر ورزشکار هستید یا فعالیت بدنی زیادی در کلاس بدنسازی و تربیت بدنی انجام می دهید، قبل از ورزش صورت خود را بشویید (در صورت امکان تا پوست شما بتواند در حین فعالیت بدنی عرق کند و به درستی تنفس کند)، یا حداقل یک دستبند برای خشک کردن صورتتان. صورت. با تو باش . اگر نوجوان با پوست خشک هستید، از شیر پاک کننده و مرطوب کننده استفاده کنید.

?) مرطوب کردن پوست بسیار مهم است

 

استفاده از مرطوب کننده بسیار مهم است. حتی برای پوست روغنی و مستعد آکنه، مرطوب کردن پوست بسیار مهم است. چربی و رطوبت دو چیز متفاوت هستند.

 

با مرطوب کردن پوست به اندازه کافی، شما پوست خود را تولید روغن کمتر. در واقع هیدراتاسیون به تنظیم تولید روغن پوست کمک می کند. از لوشن ها و کرم های غیر چرب غیر کمدوژنیک که حاوی موادی برای بهبود یا بازگرداندن پوست هستند، مانند سرامیک ها و نیاسین آمید استفاده کنید.

 

?) قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را تمیز کنید

 

 

با اینکه بهترین دوست شما می تواند با آرایش روی صورتش بخوابد و زیبا به نظر رسد، اما باز هم از بین بردن آرایش او قبل از رختخواب ایده خوبی نیست. حتی اگر شما بیش از حد خسته به عقب کشیدن موهای خود را; حتما آرایش خود را تمیز کنید و صورت خود را بشویید؛ حداقل از یک روسری پاک کننده برای تمیز کردن آرایش، خاک و چربی خود از صورتتان استفاده کنید. اگر عادت به خوابیدن با آرایش داشته باشد، ممکن است آکنه یا بثورات برجسته ای به نام درماتیت در اطراف دهان یا اطراف چشم داشته باشد.

?) روغن پوست را کنترل کنید

Ordinary-Niacinamide

شما می خواهید برای کاهش روشنایی پوست خود را بدون آسیب رساندن به آن. به گفته متخصصان پوست در دانشکده پزشکی هاروارد، یک فرایند سه مرحله ای برای کنترل روغن پوست وجود دارد:

 

پاک کننده ای را انتخاب کنید که حاوی اسید سالیسیلیک باشد.

     برای کنترل روشنایی پوست خود از یک پریمر غیر روغنی استفاده کنید.

     در طول روز پوست را با پارچه یا دستمال مخصوص (کاغذ جاذب پوست) پاک کنید.

 

?) پوست را لایه برداری کنید

 

شما فقط باید پوست را یک یا دو بار در هفته با یک محصول نسبتا خفیف لایه برداری کنید. مالیدن را به عنوان آن کمک نمی کند برای خلاص شدن از شر آکنه و یا سر سیاه و البته لایه برداری بیش از حد نیست.

6) استفاده از محصولات هوشمند برای آکنه

 

یکی از اهداف مهم روال مراقبت از پوست برای نوجوانان جلوگیری از آکنه است. مواد زیادی هستند که در تمیز کردن و جلوگیری از آکنه موثر هستند. یکی از دلایل موثر بودن آنها این است که آنها قوی هستند و اگر در هنگام مصرف آنها مراقب نباشید، این مواد حتی بیشتر از خارهای قرمز التهابی پوست شما را تحریک و قرمز می کنند. هر چه پوست شما تحریک شده و تحریک شده تر باشد، احتمال استفاده از درمان ها کمتر است و در نتیجه، با آکنه روی صورت به نقطه اول باز خواهد گشت.

 

بهترین محصولات سایت چاپار انلاین

 

اسپری آب اوفلیا 150 میل

ماسک لایه بردار AHA درمایونیک

سرم ضد چروک حاوی روغن آرگان اکسکلوسیو exclusive

ماسک صورت ناکس مدل جلبک دریایی وزن 75 گرم

کرم آبرسان انشور بوسوم مدل آلوئه ورا حجم 250 میلی لیتر

کرم بمب آبرسان 500 میلی لیتر پمپی BOSSOM با رایحه میوه های سبز

ماسک طلا صورت سودا مدل Repair And Rejuvenation حجم 100 میلی لیتر

ماسک صورت یخ و ذغال سودا مدل Peel of حجم 100 میلی لیتر

ماسک صورت ناکس مدل نمک دریایی وزن 75 گرم

 

 

 

منبع :

http://s.ecmaps.de/v6w5c

https://is.gd/q4qL8K

https://bit.ly/3nbzoh5

https://v.gd/vsitsM

 

 

خواص زردچوبه برای پوست

1-کاهش التهاب: ازجمله خواص زردچوبه برای پوست، می‌توان به کاهش التهاب‌های پوستی اشاره کرد. کورکومینوئیدها (ترکیبات فعال موجود در زردچوبه) در واقع همان اثر ضدالتهابی بالقوه برای پوست است. زردچوبه برای درمان التهاب ناشی از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس مفید است و در بهبود مشکلات التهابی مانند خشکی پوست و اگزما مؤثر است.

2- خواص ضدباکتریایی: زردچوبه همچنین می‌تواند باکتری‌های موجود در پوست را از بین ببرد و از تجمع آنها روی پوست جلوگیری کند و مانع از ایجاد کیست‌های آکنه و عفونت‌های استاف میشود.

3- درمان آکنه: زردچوبه با خواص ضدالتهابی خود، می‌تواند در درمان جوش و آکنه های التهابی مؤثر باشد. همچنین زردچوبه می‌تواند جای جوش و آکنه را هم کاهش دهد. از زردچوبه می‌توان برای لایه برداری پوست استفاده کرد و بافت پوست را بهبود داد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.