پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

فوايد شگفت آور عسل براي درمان آلرژي

۲۳ بازديد

فواید شگفت آور عسل برای درمان آلرژی

 

آلرژی های فصلی آفت بسیاری از کسانی است که عاشق فضای باز هستند. آنها معمولا از فروردین ماه شروع می شوند و تا نیمه های تابستان ادامه دارند. آلرژی فصلی زمانی رخ می دهد که گیاهان شروع به تولید گرده می کنند. گرده یک ماده پودر مانند است که به گیاهان در تولید بذر و تولید مثل کمک می کند.

 

مردم می توانند گرده را استنشاق کنند که منجر به آلرژی فصلی می شود. آلرژی زمانی رخ می دهد که بدن گرده را به عنوان یک مهاجم خارجی، شبیه به یک باکتری یا ویروس، درک کند. در پاسخ، بدن حمله ای را انجام می دهد. این منجر به علائمی مانند:

 

  • عطسه کردن
  • آبریزش چشمی و خارش آن ها
  • آبریزش بینی
  • گلو درد
  • سرفه کردن
  • سردرد
  • تنگی نفس

 

 

درمان‌های بدون نسخه برای آلرژی‌های فصلی وجود دارد، اما بسیاری از مردم درمان‌های طبیعی را ترجیح می‌دهند. یکی از نمونه هایی که برای کمک به آلرژی های فصلی رواج پیدا کرده ، عسل محلی است. عسل محلی، عسل خام و فرآوری نشده ای است که در نزدیکی محل زندگی شما ساخته می شود. این نوع درمان تجربی و بسیار موثر است و عسل به آلرژی کمک می کند. اما دانشمندان و پزشکان در این مورد نیاز به تحقیق دارند.

 

چرا اعتقاد بر این است که عسل به آلرژی کمک می کند؟

 

ایده درمان آلرژی با عسل مشابه ایده افرادی است که واکسن های آلرژی دریافت می کنند. اما این در حالی که اثربخشی واکسن های آلرژی ثابت شده است. اما باید بدانید که واکسن های آلرژی ممکن است عوارض بسیاری را در جسم شما بر جای بگذارند.

 وقتی فردی عسل محلی می خورد، تصور می شود که گرده های محلی را می خورد. با گذشت زمان، حساسیت فرد نسبت به این گرده کاهش می یابد. در نتیجه، ممکن است علائم آلرژی فصلی کمتری را تجربه کنند.

 

درست است که زنبورها گل ها را گرده افشانی می کنند و عسل درست می کنند. اما تصور می شود که مقدار گرده های محیط و گیاهان بسیار کم و متنوع باشد. وقتی فردی عسل محلی می خورد، هیچ تضمینی ندارد که چه مقدار (در صورت وجود) گرده در معرض آن قرار گرفته است. این با واکسن های آلرژی که به طور عمدی فرد را نسبت به گرده در اندازه گیری های استاندارد حساسیت زدایی می کند، متفاوت است.

 

چه تحقیقاتی در مورد عسل و آلرژی انجام شده است؟

 

یک مطالعه منبع معتبر تأثیر عسل پاستوریزه را بر علائم آلرژی در مقایسه با عسل محلی بررسی کرد. نتایج نشان داد که هیچ یک از گروه‌هایی که عسل مصرف می‌کردند تسکین آلرژی فصلی را تجربه نکردند.

 

با این حال، یک مطالعه متفاوت نشان داد که مصرف عسل با دوز بالا علائم آلرژی را در یک دوره هشت هفته ای بهبود می بخشد.

 

این مطالعات نتایج متناقضی و حجم نمونه کوچک دارند. این امر تعیین اینکه آیا عسل محلی می تواند به فرد کمک کند تا علائم آلرژی فصلی خود را کاهش دهد دشوار است. برای تایید یا توصیه مقدار معینی از عسل به مطالعات در مقیاس بزرگتر نیاز است.

 

آنچه باید قبل از استفاده از عسل به عنوان یک درمان بدانید

 

پزشکان و محققان مقدار معینی از عسل را توصیه نمی‌کنند که فرد باید هر روز بخورد تا علائم آلرژی فصلی خود را تسکین دهد. به علاوه، هیچ تضمینی وجود ندارد که چه مقدار گرده ممکن است در یک وعده عسل محلی باشد.

 

توجه داشته باشید که نباید به کودکان زیر 1 سال عسل بدهید. این به این دلیل است که عسل خام و فرآوری نشده خطر ابتلا به بوتولیسم در نوزادان را دارد. همچنین، برخی از افرادی که حساسیت شدید به گرده گل دارند، ممکن است پس از خوردن عسل، یک واکنش آلرژیک جدی به نام آنافیلاکسی را تجربه کنند. این می تواند باعث دشواری شدید تنفس شود. برخی دیگر ممکن است واکنش های آلرژیک مانند خارش یا تورم دهان، گلو یا پوست را تجربه کنند.

 

نتیجه گیری در مورد عسل و آلرژی

 

عسل از نظر علمی برای کاهش آلرژی ثابت نشده است. با این حال، هنوز هم می تواند جایگزین خوشمزه ای برای غذاهای شیرین باشد. برخی افراد نیز از آن به عنوان سرکوب کننده سرفه استفاده می کنند. اگر آلرژی فصلی دارید و می خواهید از درمان های طب سنتی و عسل خالص استفاده کنید چند نکته را باید به خاطر بسپارید :

  • درمان با طب سنتی زمان بر و بسیار طولانی تر از خوردن قرص های شیمیایی است.
  • اثرات روش درمان آلرژی با عسل در سالیان متمادی نمایان خواهد شد.
  • حتما از عسل طبیعی و گیاهان دارویی ضد حساسیت به طور مکمل و همزمان استفاده کنید.
  • تا حد امکان به داروهای شیمیایی که عوارض جبران ناپذیری را بر جشم و جان شما بر جای می گذارند، بپرهیزید.

اگر قصد خرید اینترنتی عسل طبیعی را دارید در اینجا می توانید آن را با بالاترین کیفیت در ایران خریداری نمایید.

 

 

https://soghatnahavand.wordpress.com/

https://old.reddit.com/r/business/comments/t06hig/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF_%D8%B9%D8%B3%D9%84_%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C/

https://myspace.com/bobbymiller41

https://unsplash.com/@bobbymiller4

https://www.liveinternet.ru/stat/soghatnahavand.ir/

https://dzone.com/users/4693231/bobbymiller4.html

https://www.pinterest.com/bobbymiller4/_saved/

https://www.behance.net/bobbymiller4

https://disqus.com/by/bobbymiller4/about/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.