شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

خزنده وب چيست؟

۲۳ بازديد

وقتی صحبت از سئو فنی به میان می‌آید، درک چگونگی کارکرد آن دشوار است. اما کسب دانش تا جایی که می‌توانیم برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌هایمان و دستیابی به مخاطبان بزرگ‌تر مهم است. یکی از ابزارهایی که نقش زیادی در بهینه سازی موتورهای جستجو دارد، خزنده وب نیست.

در این پست، ما می آموزیم که خزنده های وب چیست، چگونه کار می کنند و چرا باید سایت شما را بخزند.

 

راهنمای رایگان: چگونه یک حسابرسی فنی SEO را اجرا کنیم

خزنده وب چیست؟

خزنده وب - همچنین به عنوان عنکبوت وب شناخته می شود - رباتی است که محتوا را در اینترنت جستجو و فهرست بندی می کند. اساساً، خزنده‌های وب مسئول درک محتوای یک صفحه وب هستند تا بتوانند آن را هنگام درخواست بازیابی کنند.

 

ممکن است از خود بپرسید "چه کسی این خزنده های وب را اجرا می کند؟"

 

معمولاً خزنده های وب توسط موتورهای جستجو با الگوریتم های سئو سایت اصفهان خاص خود اداره می شوند. این الگوریتم به خزنده وب می گوید که چگونه اطلاعات مرتبط را در پاسخ به یک پرس و جو پیدا کند.یک وب عنکبوت تمام صفحات وب را که در اینترنت می تواند پیدا کند، جستجو (خزیدن) و دسته بندی می کند و به آنها گفته می شود فهرست بندی کند. بنابراین می‌توانید به یک خزنده وب بگویید اگر نمی‌خواهید صفحه وب شما در موتورهای جستجو پیدا شود، آن را خزید.برای انجام این کار، یک فایل robots.txt را آپلود کنید. اساساً، یک فایل robots.txt به موتور جستجو می گوید که چگونه صفحات سایت شما را بخزد و فهرست کند.به عنوان مثال، اجازه دهید نگاهی به Nike.com/robots.txt بیندازیم.

 

Nike robots.txt به خزنده وب آموزش می دهد که چه چیزی را فهرست کند

نایک از فایل robot.txt خود برای تعیین اینکه کدام پیوندها در وب سایتش خزیده شده و ایندکس می شوند استفاده کرد.فایل Nike robots.txt به خزنده وب دستور می دهد تا هفت صفحه را خزیده و سه صفحه را غیرمجاز کند.این برای نایک مفید است زیرا برخی از صفحات این شرکت برای جست‌وجو نیستند و لینک‌های غیرمجاز بر صفحات بهینه‌شده آن که به رتبه‌بندی آن‌ها در موتورهای جستجو کمک می‌کند، تأثیر نمی‌گذارند.بنابراین اکنون که می دانیم خزنده های وب چیست، چگونه کار خود را انجام می دهند؟ در زیر، بیایید نحوه کار خزنده های وب را بررسی کنیم.

 

خزنده های وب چگونه کار می کنند؟

یک خزنده وب با کشف URL ها و بررسی و دسته بندی صفحات وب کار می کند. در طول مسیر، پیوندهایی به صفحات وب دیگر پیدا می کنند و آنها را به لیست صفحاتی اضافه می کنند تا در مرحله بعدی خزیدن شوند. خزنده های وب هوشمند هستند و می توانند اهمیت هر صفحه وب را تعیین کنند.

 

خزنده وب موتورهای جستجو به احتمال زیاد کل اینترنت را نمی خزند. در عوض، اهمیت هر صفحه وب را بر اساس عواملی از جمله تعداد صفحات دیگر به آن صفحه، بازدید از صفحه و حتی اعتبار برند تعیین می کند. بنابراین، یک خزنده وب تعیین می کند که چه صفحاتی باید خزیده شود، به چه ترتیبی باید آنها را خزید و هر چند وقت یکبار برای به روز رسانی باید خزیده شود.

 

 

به عنوان مثال، اگر صفحه وب جدیدی دارید، یا تغییراتی در صفحه موجود ایجاد شده است، خزنده وب فهرست را یادداشت کرده و به روز می کند. یا اگر صفحه وب جدیدی دارید، می توانید از موتورهای جستجو بخواهید که سایت شما را بخزند.

 

هنگامی که خزنده وب در صفحه شما است، به کپی و متا تگ ها نگاه می کند، آن اطلاعات را ذخیره می کند و آن را برای گوگل فهرست می کند تا کلمات کلیدی را مرتب کند.

 

قبل از اینکه کل این فرآیند شروع شود، خزنده وب به فایل robots.txt شما نگاه می کند تا ببیند کدام صفحات را می خزند، به همین دلیل است که برای SEO فنی بسیار مهم است.

 

در نهایت، هنگامی که یک خزنده وب صفحه شما را می خزد، تصمیم می گیرد که آیا صفحه شما در صفحه نتایج جستجو برای یک پرس و جو نمایش داده می شود یا خیر. توجه به این نکته مهم است که برخی از خزنده های وب ممکن است متفاوت از سایرین رفتار کنند. برای مثال، برخی ممکن است هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام صفحات وب برای خزیدن مهم هستند، از عوامل مختلفی استفاده کنند.

 

اکنون که نحوه کار خزنده های وب را بررسی کردیم، در مورد اینکه چرا آنها باید وب سایت شما را خزیدن کنند بحث خواهیم کرد.

 

چرا خزیدن وب سایت مهم است؟

اگر می خواهید وب سایت شما در موتورهای جستجو رتبه بندی شود، باید ایندکس شود. بدون خزنده وب، وب سایت شما پیدا نخواهد شد حتی اگر بیش از یک پاراگراف را که مستقیماً از وب سایت خود گرفته شده است جستجو کنید.

 

به معنای ساده، وب سایت شما را نمی توان به صورت ارگانیک پیدا کرد مگر اینکه یک بار خزیده شود.

 

برای یافتن و کشف پیوندها در وب در بین موتورهای جستجو، باید به سایت خود این توانایی را بدهید که با خزیدن به مخاطبانی که برای آنها در نظر گرفته شده است دسترسی پیدا کند - به خصوص اگر می خواهید ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید.اگر جنبه فنی این گیج کننده باشد، متوجه می شوم. به همین دلیل است که HubSpot یک دوره بهینه سازی وب سایت دارد که موضوعات فنی را به زبان ساده بیان می کند و به شما آموزش می دهد که چگونه راه حل های خود را پیاده سازی کنید یا با متخصص وب خود در مورد آنها صحبت کنید.

 

چگونه و چرا سایت خود را خزیم

اگر سایت شما دارای خطاهایی باشد که خزیدن آن را دشوار می کند، ممکن است در رتبه بندی SERP پایین بیاید. شما سخت روی کسب و کار و محتوای خود کار می کنید، اما - همانطور که در بالا ذکر شد - اگر سایت شما را به صورت آنلاین پیدا نکند، هیچ کس نمی داند چقدر عالی است.

 

یک ابزار خزنده می تواند به شما در یافتن خطاهای رایج و شناسایی مسائلی مانند موارد زیر کمک کند:

 

پیوندهای شکسته: وقتی پیوندها به صفحه‌ای می‌روند که دیگر وجود ندارد، نه تنها تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می‌کند، بلکه می‌تواند به رتبه‌بندی شما در SERP نیز آسیب برساند.

 

محتوای تکراری: محتوای تکراری در URL های مختلف، انتخاب نسخه مربوط به جستجوی کاربر را برای گوگل (یا سایر موتورهای جستجو) دشوار می کند. یکی از گزینه ها برای رفع این مشکل، ترکیب آنها با استفاده از تغییر مسیر 301 است.

 

عنوان صفحه: تگ های عنوان تکراری، از دست رفته، خیلی طولانی یا خیلی کوتاه همگی بر رتبه صفحه شما تأثیر می گذارند.

 

ابزار خزیدن وب منبع فریاد FrogImage

 

شما نمی توانید مشکلات موجود در سایت خود را برطرف کنید مگر اینکه بدانید آنها چیست. استفاده از ابزار خزنده وب، حدس و گمان را از ارزیابی سایت شما دور می کند.

 

انواع ابزارهای خزیدن وب

ابزارهای زیادی با ویژگی های مختلف در بازار وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، اما همه آنها به دو دسته تقسیم می شوند:

 

دسکتاپ: این ابزارها بر روی کامپیوتر شما نصب و ذخیره می شوند.

 

Cloud: این ابزارها از محاسبات ابری استفاده می کنند و لازم نیست به صورت محلی در رایانه شما ذخیره شوند.

 

نوع ابزاری که استفاده می کنید به نیازها و بودجه تیم شما بستگی دارد. به طور کلی، انتخاب یک گزینه مبتنی بر ابر امکان همکاری بیشتر را فراهم می کند زیرا برنامه نیازی به ذخیره در دستگاه فرد نخواهد داشت.

 

پس از نصب، می‌توانید خزنده‌ها را طوری تنظیم کنید که در یک بازه زمانی مشخص اجرا شوند و در صورت نیاز گزارش‌هایی تولید کنند.

 

مزایای استفاده از ابزارهای خزیدن وب

خزیدن صحیح سایت شما برای سئو ضروری است. علاوه بر تشخیص خطاهای سایت، مزایای استفاده از ابزار خزیدن وب عبارتند از:

 

1. بر عملکرد سایت تأثیر نمی گذارد

خزنده های سایت در پس زمینه اجرا می شوند و هنگام استفاده سرعت سایت شما را کاهش نمی دهند. آنها با کارهای روزمره شما تداخل نخواهند کرد یا بر کسانی که در حال مرور سایت شما هستند تأثیری نمی گذارند.

 

2. گزارش داخلی

اکثر خزنده ها دارای ویژگی های گزارش یا تجزیه و تحلیل داخلی هستند و به شما امکان می دهند این گزارش ها را به صفحه گسترده اکسل یا فرمت های دیگر صادر کنید. این ویژگی باعث صرفه جویی در زمان می شود و به شما این امکان را می دهد که به سرعت به نتایج ممیزی خود بپردازید.

 

3. از اتوماسیون استفاده می کند

یکی از ویژگی‌های خوب خزنده‌های وب این است که می‌توانید آهنگی را برای خزیدن سایت شما تنظیم کنید. این به شما این امکان را می دهد که به طور منظم عملکرد سایت را بدون نیاز به کشیدن دستی گزارش خزیدن هر بار پیگیری کنید.انجام ممیزی منظم سایت با ابزار خزنده راهی عالی برای اطمینان از سلامت و رتبه بندی سایت شما آنطور که باید است.

 

با خزیدن وب، دسترسی خود را افزایش دهید

خزنده های وب مسئول جستجو و نمایه سازی محتوای آنلاین برای موتورهای جستجو هستند. آنها با مرتب‌سازی و فیلتر کردن صفحات وب کار می‌کنند تا موتورهای جستجو بفهمند هر صفحه وب درباره چیست. شناخت خزنده های وب تنها بخشی از سئوی فنی موثر است که می تواند عملکرد وب سایت شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

https://www.twitch.tv/tahmikain3

https://www.deviantart.com/tahmikain3

https://www.zillow.com/profile/TahmiKain3

https://www.indiegogo.com/individuals/28600330

https://www.sbnation.com/users/TahmiKain3

https://www.4shared.com/u/3kHVPut0/TahmiKain3.html

https://www.liveinternet.ru/stat/parsianandishseo.ir/

https://justpaste.it/7t0gr

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.