شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

انواع روش هاي انتقال تصوير در دوربين مداربسته

۲۳ بازديد

انواع روش های انتقال تصویر در دوربین مداربسته

 

 

در سال های اخیر انتقال تصویر بسیاری از دغدغه های اشخاصی که اقدام به نصب دوربین مداربسته می کنند را مرتفع ساخته ، از طریق انتقال تصویر شما می توانید تصاویر دوربین های مداربسته را در هر کجای دنیا با استفاده از شبکه ی اینترنت دریافت نمایید .
در این مقاله به بحث و بررسی درباره ی انواع روش های انتقال تصویر خواهیم پرداخت .
چه دستگاه هایی می توانند انتقال تصویر داشته باشند .

 

چه دستگاه هایی می توانند  انتقال تصویر داشته باشند

در سیستم های دوربین مداربسته تجهیزاتی که قابلیت انتقال دارند عبارتند از : انواع استندالون ها ، شامل XVR ، NVR ، AVR ، DVR دوربین های تحت شبکه و دوربین های Baby Cam  و دوربین های All In 1

 

به خاطر داشته باشید با تمام مزایایی که انتقال تصویر می تواند داشته باشد ، گاهی خطرناک نیز می باشد ، زیرا ممکن است تصاویر دوربین های مداربسته ی شما در دسترس شخص غیر مجاز قرار گیرد

 

حتما بخوانید: آشنایی با IP Address

انواع روش های انتقال تصویر عبارتند از :

? انتقال تصویر ip

? انتقال تصویر P2P

? انتقال تصویر DDNS

روش IP

برای انتقال تصویر به روش IP دو رویکرد وجود دارد:

 

? انتقال تصویر محلی :
در صورتی که از شبکه ی محلی (بی سیم – سیمی ) استفاده می نمایید می بایست پس از نصب دستگاه استندالون به کامپیوتر ( مستقیم – غیر مستقیم ) ، نرم افزار CMS را در کامپیوتر نصب نمایید ، سپس IP دستگاه را در نرم افزار جست و جو نمایید .
دستگاه را انتخاب کرده نام کاربری و رمز عبور را وارد نمایید . انتقال تصویر انجام شده و تصاویر را می توانید در نرم افزار مشاهده کنید .
در صورتی که بخواهید انتقال تصویر بر روی موبایلی داشته باشید همین مراحل را در موبایل باید انجام دهید، در نظر داشته باشید باید از طریق WIFI به شبکه متصل باشید .

 

? انتقال تصویر جهانی :
برای انتقال تصویر بصورت جهانی می بایست از شرکت تامین کننده ی اینترنت شما ، اقدام به خرید IP استاتیک نمایید ، لزوم این کار برای این می باشد که IP های شرکت های ISP به صورت پیش فرض متغیر می باشد و با خاموش و روشن شدن مودم یا هر چند روز یک بار به صورت اتوماتیک IP شما تغییر خواهد کرد ، پس از تهیه IP ایستا باید از طریق Port Forwarding در تنظیمات مودم ، IP دستگاه استفاده نمایید ، زیرا DMZ تمامی پورت های IP را فوروارد می کند و همین کافیست تا هکر ها دستگاهتان را هک کنند و دسترسی غیر مجاز از دستگاهتان را به دست بیاورند .
در ادامه می بایست همان تنظیمات محلی را انجام دهید با این تفاوت که ب جای IP دستگاه استندالون ، IP استاتیک را وارد نمایید .

 

روش P2P

شرکت های تولید کننده ی دوربین های مداربسته و استندالون ها برای کاهش هزینه قابلیتی را در دستگاه ها قرار دادند که کاربر بدون تهیه IP ایستا قادر به انتقال تصویر باشد .
این قابلیت P2P نام دارد . مکانیزم کاری PTP یا نظیر به نظیر این گونه است که شرکت ، یک سرور متصل به اینترنت دارد که رابط بین دستگاه انتقال دهنده (DVR ، NVR و …) و دستگاه دریافت کننده ( موبایل ، لپتاپ ) در بستر اینترنت میباشد . کافیست کاربر پس از اتصال دستگاه به اینترنت شناسه ی دستگاه را در نرم افزار موبایل یا لپتاپ وارد کند و نام کاربری و پسورد را درج نماید .
سپس تصاویر را به صورت زنده در موبایل یا لپتاپ خود دریافت خواهد کرد.

روش DDNS

در صورتی که P2P و IP برای انتقال تصویر در دسترس نباشد توصیه می شود از DDNS استفاده نمایید .
تصور کنید پروژه ای در منطقه ای دارید که سرویس دهنده ی اینترنت با IP ایستا وجود ندارد و همچنین دستگاهتان سرویس P2P ندارد ، در این صورت از  DDNS (DNS پویا) استفاده می شود .
شرکت هایی مانند No-IP این سرویس را می فروشند .
DDNS
به شما یک دامنه می دهد که در صورتی که  IP اینترنت شما تغییر کند ، IP  جدید را برای آن دامنه سِت می کند و بدین صورت دامنه ی شما همیشه قابلیت انتقال تصویر را خواهد داشت .
بنابراین ابتدا باید در سایت ارائه دهنده ی DDNS ثبت نام نمایید و سرویس مورد نظر را خریداری نمایید پس از آن وارد تنظیمات DDNS دستگاه شوید و اطلاعات حسابتان را وارد نمایید ، سپس در نرم افزار سِت نمایید .

نتیجه گیری

انتقال تصویر از روش های مختلف امکان پذیر می باشد ولی توصیه می شود از روش IP استفاده نمایید ، زیرا امنیت بالاتری دارد .
شایان ذکر است هر چند وقت یکبار رمز عبور خود را عوض کنید و اکیدا از در اختیار قرار دادن اطلاعات حساب دستگاه استندالون خودداری نمایید .

  1. دوربین مداربسته هایک ویژن
  2. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  3. انواع دوربین مداربسته
  4. بهترین دوربین مداربسته

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.