شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

معماري سايت و عوامل موفقيت موتور جستجو

۱۲ بازديد

 معماری سایت و عوامل موفقیت موتور جستجو

گروه اصلی بعدی در جدول تناوبی عوامل سئو سایت در وردپرس، معماری سایت است. نقش مهمی در اثربخشی سئو دارد. این عوامل بر قابلیت یافتن و قابلیت استفاده سایت شما تأثیر می گذارد.

معماری خوب باعث می‌شود که موتورهای جستجو و کاربران به محتوا دسترسی داشته باشند و مسیریابی کنند. هنگام توسعه یا ارزیابی سایت خود، فاکتورهای معماری زیر را در نظر بگیرید.

خزیدن

موتورهای جستجو از نرم‌افزار خزنده وب استفاده می‌کنند - گوگل به نام Googlebot و Bing به نام Bingbot می‌توانند صفحات سایت شما را بخوانند و کپی‌هایی از آن‌ها را در یک فهرست قابل جستجو جمع‌آوری کنند.

هنگامی که جستجوگران یک پرس و جو را وارد می کنند، موتور جستجو فهرست آن را اسکن می کند تا صفحات مربوطه را فیلتر و رتبه بندی کند. اگر سایت شما قابل خزیدن نباشد، در فهرست قرار نمی گیرد و بنابراین در نتایج جستجو قابل مشاهده نخواهد بود.

اکثر سایت ها با مشکلات خزیدن جدی مواجه نمی شوند. با این حال، هنوز باید از عواملی که می توانند این روند را تسهیل یا مانع شوند، آگاه باشید.

پیوند داخلی نامناسب، سرعت بارگذاری پایین صفحه، خطاهای URL،سئو سایت داینامیک، درخواست‌های دسترسی کاربر، مسدود کردن موتورهای جستجو با مقدار noindex و نمایش خزنده‌های وب چیزی متفاوت از آنچه به کاربران نشان می‌دهید، همگی می‌توانند به طور ناخواسته مانع از ظاهر شدن سایت شما در نتایج جستجو شوند.

[نکته حرفه ای]

یک طراحی وب سایت اطلاعات موثر و سیستم ناوبری مربوطه در واقع نتایج جستجوی وب و نتایج جستجوی سایت را دقیق تر می کند. - Shari Thurow، نویسنده و بنیانگذار و مدیر SEO در Omni Marketing Interactive.

اکنون که Googlebot از Chrome 74 پشتیبانی می کند، برنامه های جاوا اسکریپت بیشتری می توانند توسط Google خزیده شوند. اما، Detlef Johnson، کارشناس SEO for Developers در Search Engine Land، خاطرنشان می‌کند: «به‌روزرسانی Chromium برای Googlebot فقط برای Google مرتبط است. موتورهای جستجوی دیگری نیز وجود دارند که می‌خواهید در آنها عملکرد خوبی داشته باشید، و آینده ممکن است در هر نقطه‌ای جدول را در گوگل تغییر دهد، مانند زمان‌هایی که در AltaVista زمانی که Google آمد، جدول را تغییر داد.

از نظر خزیدن، حتی در حالی که گوگل اکنون می‌تواند لینک‌های جاوا اسکریپت را بخزد، شما همچنان بهتر است تا حد امکان به HTML ساده برای مهم‌ترین کد وب‌سایت خود، که البته شامل ناوبری است، پایبند باشید، بنابراین خزنده‌ها می تواند تمام صفحات شما را کشف کند.

برعکس، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای استفاده حداکثری از «بودجه خزیدن» خود (مقدار منابعی که یک موتور جستجو برای خزیدن صفحات شما صرف می کند) انجام دهید.

 استفاده از robots.txt، گفتن به موتورهای جستجو برای خزیدن صفحات با پارامترهای URL خاص و تأیید اینکه همه پیوندهای شما به درستی کار می کنند، می تواند به بهبود کارایی خزیدن کمک کند. تمیز نگه داشتن نقشه های سایت HTML و XML به روز نیز می تواند خزیدن سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان تر کند.

موبایل

سازگاری با موبایل فقط به این معنی نیست که سایت شما در تلفن ها و تبلت ها قابل مشاهده است، بلکه به این معنی است که سایت شما برای افرادی ساخته شده است که صاحب آن دستگاه ها هستند – و آنها باید بتوانند به هر چیزی که کاربران دسکتاپ می توانند دسترسی داشته باشند دسترسی داشته باشند.

شرکت طراحی سایت شما باید با دستگاهی که در آن مشاهده می شود سازگار شود.

اکثر جستجوها از دستگاه های تلفن همراه منشا می گیرند و موتورهای جستجو نحوه فهرست بندی خود را برای پاسخ به این روند تنظیم کرده اند. در ماه مارس 2018، گوگل به طور گسترده شروع به پیاده سازی فهرست سازی موبایل اول کرد که در آن از نسخه موبایل وب به عنوان فهرست اصلی موتور جستجوی خود استفاده می کند.

بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا از نسخه‌های موبایلی وب‌سایت‌ها پشتیبانی می‌کنند، اما داشتن یک سایت تلفن همراه کافی نیست: مراقب باشید از اشتباهات رایج از جمله، اما نه محدود به، تغییر مسیرهای معیوب، سرعت بارگذاری آهسته، اندازه‌های فونت نامناسب، عناصر لمسی بسیار نزدیک به یکدیگر جلوگیری کنید. و بینابینی که کاربران را از دسترسی به آنچه که برای آن آمده اند باز می دارد. بسیاری از این ملاحظات در تجربه کاربری شما نقش دارند که برای سازگاری با موبایل ضروری است.

برخی از ناشران نیز یک اپلیکیشن موبایل ارائه می دهند. اگر این شامل برند شما می‌شود، از فهرست‌بندی و پیوند برنامه‌ها استفاده کنید تا کاربران بتوانند روی نتیجه جستجوی شما کلیک کنند و محتوای درون برنامه را مشاهده کنند. صفحات موبایل تسریع شده Google (AMP) همچنین می تواند برای ارائه سریع محتوای شما به کاربران تلفن همراه پیاده سازی شود.

جستجوی موبایل

تکراری

پاتریک استوکس، متخصص سئو در IBM، طی یک سخنرانی Insights در SMX Advanced گفت: «محتوای تکراری همه جا وجود دارد». شما فقط می خواهید یک نسخه از یک صفحه در دسترس موتورهای جستجو باشد. اینجا جایی است که canocialization وارد می شود.

اگر علامت نزنید، محتوای تکراری ممکن است تشخیص اینکه کدام صفحه را باید برای یک پرس و جو بازگرداند، برای موتورهای جستجو دشوارتر کند. همچنین می تواند منجر به پیوند افراد به نسخه های مختلف یک صفحه شود.

این امر ارزش آن پیوندها را کاهش می دهد - معیاری از اعتماد و اعتبار - و تصویری نادرست از ارزش و مرتبط بودن یک صفحه برای جستجوگران ارائه می دهد.

Stox با توضیح اینکه الگوریتم‌های جستجو در صورت مواجهه با محتوای تکراری چه کاری انجام می‌دهند، گفت: «در ذهن Google، آنها سعی می‌کنند با تا کردن صفحات به هم به افراد کمک کنند. «همه این نسخه‌های مختلف یکی می‌شوند. همه سیگنال ها در آن یک صفحه ادغام می شوند. آنها در واقع سعی می کنند با انجام این کار به ما کمک کنند."

شاید راحت باشد که بدانید موتورهای جستجو سعی می کنند موارد متعارف را برای شما پیدا کنند، اما زمانی که موفقیت مشتری یا برند شما به بهینه سازی برای جستجو بستگی دارد، استفاده از برچسب های canonical، تغییر مسیرها و استراتژی های صفحه بندی موثر ممکن است درجه دقیق تری از کنترل را ارائه دهد. و همچنین تجربه کاربر روان تر.

 بری شوارتز، سردبیر موتور جستجو لند نیوز، می‌گوید: مهم نیست که چه چیزی، گوگل تلاش می‌کند تا آن را برای شما کشف کند، و افزود: «سؤال این است که آیا می‌خواهید گوگل آن را برای شما کشف کند یا خیر؟ یا، آیا می‌خواهید آنچه را که گوگل به‌عنوان URL متعارف شما تعریف می‌کند، کنترل کنید؟»

برای اطلاعات بیشتر، به بخش SEO: محتوای تکراری ما مراجعه کنید.

سرعت

مارتین اسپلیت، تحلیلگر Google Webmaster Trends، سال گذشته گفت: بهینه سازی برای سرعت سایت "هرگز به نقطه ای نمی رسد که شما فقط امتیازی را داشته باشید که برای آن بهینه سازی کنید و با آن تمام کنید."

سایت شما باید به سرعت بارگذاری شود، چه بازدیدکنندگان آن را در موبایل یا دسکتاپ مشاهده کنند. و از آنجایی که سرعت یک فاکتور رتبه بندی گوگل است، سایت های سریعتر از مزیت سئو برخوردار خواهند بود (همه عوامل دیگر برابر هستند).

چند ماه پس از انتشار گسترده فهرست‌بندی موبایل اول توسط گوگل در سال ????، «به‌روزرسانی سرعت» را برای جستجوی موبایل راه‌اندازی کرد.

مانند بسیاری دیگر از عوامل سئو، سرعت با تجربه کاربر در هم تنیده است. حفظ یک سایت زیپ ممکن است به جلوگیری از پرش کردن بازدیدکنندگان کمک کند و نرخ تعامل و تبدیل شما را بهبود بخشد. از ابزارهایی مانند Google's PageSpeed ??Insights برای شناسایی مناطقی از سایت خود برای بهبود استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر، به بخش SEO: سرعت سایت ما مراجعه کنید تا به روز بمانید.

HTTPS

گوگل وب سایت ها را به مهاجرت به سرورهای HTTPS سوق داده است تا امنیت بهتری برای جستجوگران فراهم کند. این موضوع از چند جهت، از جمله رتبه بندی، این موضوع را وادار کرده است.

در سال 2014، گوگل شروع به افزایش رتبه بندی کمی برای ایمن سازی سایت های HTTPS/SSL کرد. در ژوئیه ????، مرورگر کروم شروع به علامت‌گذاری صفحاتی کرد که از HTTPS استفاده نمی‌کنند، به‌عنوان غیر ایمن، و در واقع HTTPS را به بخشی از تجربه کاربر در سایت شما تبدیل کرد.

پاتریک استاکس در SMX Advanced توضیح داد: «گوگل معمولاً ابتدا HTTPS را بر روی HTTP ایندکس می‌کند». «بنابراین، اگر هر دو را دارید و شرعی ندارید. . . به طور معمول، آنها در صورت امکان HTTPS را انتخاب می کنند."

دتلف جانسون می افزاید: «استفاده از HTTPS بیشتر یک مشکل تجربه کاربر است. با این حال، این مسئله تجربه کاربر مهم است زیرا افرادی که ممکن است بخواهند تجارت الکترونیکی را با سایت شما انجام دهند – اگر با هشدارهای امنیتی مواجه شوند، ممکن است فروش خود را از دست داده باشید.

[نکته حرفه ای]

"یک چیز که من در واقع بسیار می بینم - و این بیشتر برای وردپرس صادق است - دارایی هایی وجود دارد که قبل از اینکه مالک سایت به HTTPS تغییر دهد در سیستم مدیریت محتوا آپلود شده است و بنابراین بسیاری از تصاویر ممکن است یک بخشی از طرح‌بندی یا بخشی از پست‌های قدیمی‌تر با املای HTTP معمولی قبلی میزبانی می‌شود. حتی اگر این دارایی‌ها برطرف شوند و ممکن است آنها را وادار کنید تا در صفحه نمایش داده شوند، که از طریق HTTPS ارائه می‌شود، همچنان هشداری دریافت خواهید کرد که می‌گوید برخی از دارایی‌های این صفحه ایمن نیستند، که شبیه به "اوه، اوه، شما" است. صفحات ناامن دارم.» – Detlef Johnson، Search Engine Land

URL ها

این یک عامل رتبه بندی اصلی نیست، اما استفاده از کلمات توصیفی در URL های صفحه خود برای موتورهای جستجو و کاربران، تمرین خوبی است.

 URL های شما در صفحات نتایج جستجو ظاهر می شوند، بنابراین داشتن یک URL قابل فهم ممکن است به جستجوگران ایده بهتری درباره آنچه در انتهای دیگر پیوند وجود دارد، بدهد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند ساختار URL ایجاد کنید که برای انسان ها و موتورهای جستجو به راحتی قابل درک باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.